سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

واژه ی بازاریاب به چه معناست؟ و یا شخص بازاریاب چه کاری را انجام می دهد؟ بازاریاب شخصی است که فراسوی تمام تعریف های رایج می تواند رهبری فروش محصول و خدمات را به عهده بگیرد و در این حالت ممکن است با افراد بیشمار دیگری در سرتاسر جهان در ارتباط باشد. برای این که فردی بتواند وارد این حرفه شود ابتدا، لازم است بعضی از خصوصیات را در خود پرورش دهد زیرا، همان طور که محیط بازار با شرایط متغیری روبرو است قطعا بازاریاب هم با شرایط مختلفی روبروست و باید خصوصیات متنوعی را در خود رشد دهد تا در نهایت بتواند در شرایط مختلف آن ها را بکار گیرد.

صبر و حوصله…

بازار محیطی متغیر است که همیشه دارای بخش های مجزا و مختلف است. در این بین هر بخش ممکن است در هر لحظه با چالش روبرو شود و کل معادلات را بهم ریزد. چنین شخصی در چنین محیطی کار می کند، پس طبیعی است که او هم باید آن چنان صبر و حوصله داشته باشد که بتواند موقعیت های متغیر را برای خود با صبر و حوصله تبدیل به فرصت نماید. مهمترین خصیصه برای انجام این کار، داشتن صبر و حوصله است! بازاریاب باید فرض کند کار او مانند یک کشتی است که هر لحظه ممکن است بخشی از آن نشت کند در این حالت بهترین کار این است که او با صبر و حوصله پیش رود و خسارت را به حداقل برساند. بازاریاب با این فرض مطرح شده؛ باید تلاش کند با صبر و حوصله مشکل را فیصله دهد و یا این که اگر موفق نشد یاد بگیرد در بازار باید صبور باشد و امید خود را از دست ندهد.

بازاریابی کار دشواری است اما، اگر بازاریاب بداند چگونه با صبر می تواند شرایط بد را به خوب تغییر دهد، گذر از مشکل های مختلف چندان دور از دسترس نخواهد بود.

  • تالیف: واحد تامین محتوای سایت آقای بازاریاب

ممکن است به مقاله های زیر علاقه مند باشید:

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *