بازاریابی گردشگری: شرحی بر گردشگری سلامت جهان(بخش دوم)









oie_tfzlyN1cHyvA-compressed

موفقیت، مساوی با رسیدن به هدف نیست، بلکه خود سفر است. “جان ماکسول”

در ادامه مطالب گذشته، در این پست قصد داریم  با گردشگری پزشکی در سایر کشورها آشنا شویم…

 

  • گردشگری پزشکی در بحرین

بحرین از دیگر کشورهایی است که بر روی زیرساختهای توسعه گردشگری پزشکی سرمایه گذاری های اساسی انجام داده است. بازار هدف بحرین کشورهای حوزه خلیج فارس بوده اند. این کشور از طریق برگزاری نمایشگاههای بین المللی گردشگری سلامت سعی در شناساندن توانایی های خود در این زمینه دارد(اسکندری، ۱۳۹۰).

 

  • گردشگری پزشکی در عربستان صعودی

عربستان نیز سعی دارد تا گردشگری پزشکی بخصوص جراحی پلاستیک را با مراسم حج پیوند دهد(کونل، ۲۰۰۶).

 

  • گردشگری پزشکی در لبنان

در منطقه خاورمیانه، لبنان نیز در حال آماده شدن برای حضور در بازار گردشگری پزشکی است. هزینه ارائه این خدمات در مقایسه با رقبای آسیایی خود بالاتر است اما از لحاظ کیفیت ارائه خدمات از مزیت های خوبی برخوردار است. استراتژی اصلی این کشور همچون دبی تمایز از طریق خدمات با کیفیت است. به این لحاظ در مواردی همچون تحصیل پزشکان معالج بیماران در اروپا و آمریکا مانور می دهد(کونل، ۲۰۰۶).

 

  • گردشگری پزشکی در تایلند

توریسم پزشکی یک بخش در حال رشد از صنعت توریسم تایلند است. هزینه درمان در بیمارستانهای تایلند در مقایسه با آمریکا بسیار پایین است ضمن اینکه مراقبت ها و پرستاری در سطح بالایی ارائه می شود. در سال ۲۰۰۵ فقط در یک بیمارستان در شهر بانکوک ۱۵ هزار بیمار پذیرفته شده اند و در سال ۲۰۰۶ نیز توریسم درمانی در حدود ۸۲/۱ میلیارد دلار برای این کشور عایدی داشته است.

بیمارستانهای تایلند برای ارائه خدمات درمانی به توریست ها آماده اند و حتی در برخی آنها خدمات ترجمه به ۲۲ زبان دنیا علاوه بر زبان انگلیسی، نیز ارائه می کنند. لازم به ذکر است که سیستم خدمات پزشکی نوین در تایلند از سیستم پزشکی آمریکا الهام می گیرد و دلیل این امر نیز گرایش خاندان سلطنتی تایلند به تحصیل شهروندان در دانشگاههای معتبر آمریکا نظیر هاروارد بوده است. از جمله عوامل موفقیت در این صنعت را می توان در هماهنگی بین بخشی، بازاریابی مؤثر و کارآمد، تمرکز بر جهان پذیری و ایجاد زیر ساخت های مناسب خلاصه نمود(کاظمی، ۱۳۸۶).

ادامه دارد…


 

سایت بازاریابی-منیره صحرایی



آیا از این مطلب راضی بودید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...Loading...
  1. عصمت سادات حسینی گفت:

    باسلام
    ممنون از مطلب خواندنی وجذابتون

  2. بهروز صادقي گفت:

    با سلام وعرض ادب و احترام

    متن بسيار جالب و پر محتوايي بود

  3. زینب سرداری گفت:

    سلام. روز بخیر.
    مطلب جالبی بود. اینکه واژه های بازاریابی، گردشگری و پزشکی در کنار هم قرار می گیره و نشون میده بازاریابی سنتی که در ذهن خیلی ها وجود داره و منحصر به فروش مستقیم محصولات فیزیکیه، تنها بخش کوچک و قطره ای از دریای بزرگ فروش ایده، خدمت، فکر، تخصص، کیفیت و هزاران مورد دیگه هست.
    سپاس فراوان.