سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

oie_tfzlyN1cHyvA-compressed

موفقیت، مساوی با رسیدن به هدف نیست، بلکه خود سفر است. “جان ماکسول”

در ادامه مطالب گذشته، در این پست قصد داریم  با گردشگری پزشکی در سایر کشورها آشنا شویم…

 

  • گردشگری پزشکی در بحرین

بحرین از دیگر کشورهایی است که بر روی زیرساختهای توسعه گردشگری پزشکی سرمایه گذاری های اساسی انجام داده است. بازار هدف بحرین کشورهای حوزه خلیج فارس بوده اند. این کشور از طریق برگزاری نمایشگاههای بین المللی گردشگری سلامت سعی در شناساندن توانایی های خود در این زمینه دارد(اسکندری، ۱۳۹۰).

 

  • گردشگری پزشکی در عربستان صعودی

عربستان نیز سعی دارد تا گردشگری پزشکی بخصوص جراحی پلاستیک را با مراسم حج پیوند دهد(کونل، ۲۰۰۶).

 

  • گردشگری پزشکی در لبنان

در منطقه خاورمیانه، لبنان نیز در حال آماده شدن برای حضور در بازار گردشگری پزشکی است. هزینه ارائه این خدمات در مقایسه با رقبای آسیایی خود بالاتر است اما از لحاظ کیفیت ارائه خدمات از مزیت های خوبی برخوردار است. استراتژی اصلی این کشور همچون دبی تمایز از طریق خدمات با کیفیت است. به این لحاظ در مواردی همچون تحصیل پزشکان معالج بیماران در اروپا و آمریکا مانور می دهد(کونل، ۲۰۰۶).

 

  • گردشگری پزشکی در تایلند

توریسم پزشکی یک بخش در حال رشد از صنعت توریسم تایلند است. هزینه درمان در بیمارستانهای تایلند در مقایسه با آمریکا بسیار پایین است ضمن اینکه مراقبت ها و پرستاری در سطح بالایی ارائه می شود. در سال ۲۰۰۵ فقط در یک بیمارستان در شهر بانکوک ۱۵ هزار بیمار پذیرفته شده اند و در سال ۲۰۰۶ نیز توریسم درمانی در حدود ۸۲/۱ میلیارد دلار برای این کشور عایدی داشته است.

بیمارستانهای تایلند برای ارائه خدمات درمانی به توریست ها آماده اند و حتی در برخی آنها خدمات ترجمه به ۲۲ زبان دنیا علاوه بر زبان انگلیسی، نیز ارائه می کنند. لازم به ذکر است که سیستم خدمات پزشکی نوین در تایلند از سیستم پزشکی آمریکا الهام می گیرد و دلیل این امر نیز گرایش خاندان سلطنتی تایلند به تحصیل شهروندان در دانشگاههای معتبر آمریکا نظیر هاروارد بوده است. از جمله عوامل موفقیت در این صنعت را می توان در هماهنگی بین بخشی، بازاریابی مؤثر و کارآمد، تمرکز بر جهان پذیری و ایجاد زیر ساخت های مناسب خلاصه نمود(کاظمی، ۱۳۸۶).

ادامه دارد…


 

سایت بازاریابی-منیره صحرایی

مطلب قبلیمطلب بعدی

0 دیدگاه

  1. با سلام خدمت استاد عزیزم خانم صحرایی.
    مطلب جالبی بود.به شخصه خیلی تمایل دارم که اطلاعاتم روز به روز در این زمینه ها بیشتر بشه.سپاس از زحمات شما استاد.?
    موفق باشید و سربلند.

    1. باسلام و احترام بر شما خانم اسماعیل زاده پر تلاش و گرانقدر…امیدوارم بتوانم در این زمینه موجب افزایش اطلاعات دوستان شوم…
      در پناه حق شاد و سربلند باشید?

    1. باسلام و سپاس
      خوشحالم از اینکه مطلب مورد توجه شما قرار گرفت…
      به امید موفقیت روز افزون ایران در این زمینه…
      روزگارتان شاد و پر انرژی باد.

  2. عاليه موضوعتون در مورد ايران هم با توجه به مشاهده خودم در بيمارستان خيريه محك از كشورهاى حوزه خليج فارس براى معالجه سرطان كودكان مى اومدند

    1. باسلام و درود بر شما
      بله ایران بازار خوبی برای کشورهای حوزه خلیج فارس است…به امید روزی که کشورمان در این صنعت پیشرو باشد.
      سپااااس از همراهی صمیمانه شما
      شاد و پیروز باشید.

  3. با سلام و عرض ادب خدمت خانم صحرایی عزیز
    مطلب بسیار خوب و جالب بود. مخصوصا در مورد کشور تایلند که دیدگاه مردم در مورد این کشور بسیار متفاوت است.
    با تشکر فراوان
    شاد و تندرست باشید.

    1. با سلام و درود بر شما دوست عزیز
      سپاس از حسن توجه شما…
      بله، کشور تایلند در چند سال اخیر در جذب گردشگر پزشکی فوق العاده موفق بوده است…
      شاد و پیروز باشید.

  4. با سلام و عرض خسته نباشید.
    واقعا جالب بود.واژه ها ی بازاریابی ، پزشکی و گردشگری در کنار هم قرار می گیره و نشون می ده جذب سرمایه و ثروت چقدر فراتر از ذهنیت سنتی می تونه باشه. اینکه بازاریابی فقط به محصولات فیزیکی خاص اونم با شیوه ی مستقیم محدود نمیشه.
    سپاس فراوان.

    1. باسلام و درود بر شما دوست عزیز
      بله، طبق فرمایش شما، قرار گرفتن این سه واژه بخصوص کلمه پزشکی در کنار مدیریت واقعا زیبا و جالب است…
      این نشان از آن دارد که بازاریابی بسیار گسترده است، طوریکه به شاخه های دیگر هم مربوط می شود…البته ذکر این نکته ضروری است که … مدیریت: علمی میان رشته ای است و برقراری ارتباط بین این رشته با سایر علوم بسیار جذاب می باشد.
      سپاس از حسن توجه شما…
      ***در پناه حق شاد و تندرست باشید***

  5. سلام. روز بخیر.
    مطلب جالبی بود. اینکه واژه های بازاریابی، گردشگری و پزشکی در کنار هم قرار می گیره و نشون میده بازاریابی سنتی که در ذهن خیلی ها وجود داره و منحصر به فروش مستقیم محصولات فیزیکیه، تنها بخش کوچک و قطره ای از دریای بزرگ فروش ایده، خدمت، فکر، تخصص، کیفیت و هزاران مورد دیگه هست.
    سپاس فراوان.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *