سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب
بازاریابی ورزشی

oie_tfzlyN1cHyvA-compressed

در دنیا کنونی ما چیزهای دوست داشتنی همانند ورزش کمتر وجود دارد. ورزش ها مردم را از هر نوع رویدادی بیشتر جذب می کنند. مدیران و مشاوران بازاریابی متوجه شده اند که ورزش ها و رویدادهای ورزشی می تواند بخش عمده از جمعیت کمپین های بازاریابی را برای ده ها سال بسازند. با توجه به سایز و جمعیت هوادارن و شرکت کنندگان رویدادها و مسابقات بین المللی ورزشی، رشته بازاریابی ورزشی ایجاد شد و این حوزه در حال رشد است تا جاییکه می توان در آینده ای نزدیک رویدادها و مسابقات ورزشی را یک ابزار درجه اول برای تبلیغات و بازاریابی دانست.

بازاریابی ورزشی(Sports Marketing) سبک خاصی از بازاریابی است که به  دو حوزه اصلی تقسیم می شود:

  • حوزه اول، فروش و درآمدزایی برای ورزش است؛ که فروش محصولات ورزشی، ابزار و نرم افزارهای ورزشی و جذب اسپانسر و درآمدزایی برای تیم ها و فدراسیون ها در این دسته قرار می گیرد.
  • حوزه دیگر، فروش و بازاریابی از طریق ورزش است؛ که شامل فعالیتهای اسپانسرشیپ و تبلیغاتی شرکت ها و برندها می شود که می تواند بازاریابی ورزشی را در کنار استراتژی های دیگر و در مواردی تنهاترین استراتژی بازاریابی آن مجموعه قرار دهد.

از وقتی که ورزش ها توانستند در انواع مختلف به نمایش درآیند و به نوعی دیده شوند بازاریابی ورزشی فرم های متنوعی به خود گرفت. به عنوان مثال تیم ها و فدراسیونها برای درآمدزایی تبلیغات دور زمین خود را فروختند و ورزشکاران حرفه ای قراردادهایی برای کارکردن با برندهای مشهور امضا کردند تا عکسهایشان را به بازاریابی و تبلیغات محصولات آنها معطوف کنند. بزرگترین مزیت بازاریابی از طریق ورزش این است که به مدیران بازاریابی و فروش این امکان را می دهد تا جمعیت هواداران و احساس آنها نسبت به ورزشکار و تیم موردعلاقه شان را در جهت استراتژی های خود به کار گیرند.


زهرا تقی زاده

مطلب قبلیمطلب بعدی

0 دیدگاه

  1. با سلام خدمت خانم تقی زاده گرامی….
    به بحث بسیار نو و جالبی پرداخته اید ….
    منتظر مطالب بعدی شما در این زمینه هستیم.
    موفقیت های بیشتر شما را از خدواند متعال خواستارم

  2. بسیار عالی
    برای شناخت بازاریابی ورزشی به مردم و سازمانها سعی تلاش بسیار لارم است
    ممنون از تلاشتون
    خوشحال میشم بتونم در کنار شما تو این امر موفق مستمع ثمر شوم

  3. بازاریابی ورزشی فرایند طراحی و اجرای فعالیت ها برای تولید ، قیمت گذاری ازافزایش مشتریان و توزیع یک محصول یا خدمت ورزشی برای ارضاء نیازها و تمایلات مشتریان است که در آن همزمان بر تبلیغ برنامه‌های ورزشی و تیم‌ها و همچنین تبلیغ کالاها و خدمات دیگر از طریق برنامه‌های ورزشی و تیم‌های ورزشی توجه دارد. در این سرویس عناصری که تبلیغ می‌شوند می‌توانند محصولات فیزیکی و یا یک برند باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *