زیاد طول کشیده است؟ صفحه بارگذاری را ببندید.
سایت بازاریابی آقای بازاریاب

بازاریابی نوین؛ بازاریابی اجتماعی از چرنوبیل تا به امروز

بازاریابی اجتماعی یکی از شیوه های بازاریابی نوین است که امروزه به شدت مورد توجه واقع شده است. یک از بخش های این نوع بازاریابی توجه به محیط زیست است که امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در گذشته، شرکت های شیمیایی در قبال محیط زیست مسئولیت نداشتند. آن ها بدون هیچ تعهدی دود کارخانه را به هوا می فرستادند و پساب های کارخانه را بی هیچ گونه تعهدی به محیط زیست روانه می کردند. با ظهور شیوه های بازاریابی نوین مانند بازاریابی اجتماعی این روند ها تا حدود زیادی بهبود بخشیده شد.

در حدود سال های ۱۹۷۰، این نوع از بازاریابی نوین سبب شد که کارخانه ها مجبور شوند تجهیزات پیشرفته ایی را جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست نصب کنند. با بیشتر شدن آلودگی هوا؛ بازاریابی اجتماعی خواستار استفاده از مبدل های کاتالیستی در کارخانه ها شد.  این فرآیند در آمریکا سبب گله مند شدن تولید کنندگان شد زیرا، آن ها معتقد بودند با این گونه کار ها هزینه های تولید افزایش می یابد و آنان نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی کمتری خواهد داشت. با این وجود نهضت بازاریابی اجتماعی از موضع خود دست بردار نبود و افراد زیادی در طول زمان برای حفاظت از محیط زیست به این نهضت پیوستند.

با ایجاد فاجعه نیروگاه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶؛ و شکل گیری بهترِ شیوه های مختلفی از بازاریابی نوین، بازاریابی اجتماعی خواستار محدودیت های بیشتری بر صنایع شد که مورد توجه و استقبال قابل ملاحظه مردم جهان قرار گرفت زیر،ا مردم دریافته بودند که در هر فعالیتی باید به حفظ محیط زیست نیز توجه شود. امروزه روند بازاریابی اجتماعی در طول زمان تکامل یافته تر شده است و این نوع از بازاریابی نوین با عناوینی از قیبل؛ بازاریابی سبز و یا سیاست های سبز رشد چشمگیری را در عرصه بین المللی داشته است.

در دنیای کنونی شرکت هایی که طرفدار این نوع بازاریابی هستند نسبت به سایر کسب و کار ها دارای مزیت رقابتی شده اند و این امر با گذشت زمان و تلاش افرادی رقم خورد که در برابر فشار های دنیای صنعتی ایستادند و به بازاریابی اجتماعی با نگاهی بلند مدت نگریستند.

ممکن است به مقاله های زیر علاقمد باشید:

دیدگاه بگذارید

#
سلام آقای بازاریاب هستم!
عضویت در کانال تلگرام


درباره آقای بازاریاب

با عنایت به اینکه کشور عزیزمان ایران از پتانسیل های بالایی در زمینه های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و گردشگری برخوردار است؛ به همراه دوستان خوبم بر آن شدیم تا با تشکیل یک تیم حرفه ای شامل مجموعه ای از اساتید، کارشناسان، صاحبان صنعت و کارآفرینان موفق به ایجاد یک وب سایت تخصصی بازاریابی و بازرگانی با رویکرد کاربردی بپردازیم. بر این اساس سایت بازاریابی آقای بازاریاب در تیر ماه سال ۱۳۹۴، با تمرکز بر حوزه های آموزش، پژوهش، مشاوره و همچنین اجرای برنامه های بازاریابی و تحقق فعالیت های بازارشناسی، بازاریابی، بازارداری و فروش را تأسیس کنیم. به کار گروهی اعتقاد داشته و بر این باوریم که با یک فعالیت منسجم علمی و کاربردی می توان حرفه بازاریابی، بازرگانی و فروش محصولات تولیدی و خدماتی کشور را در عرصه داخلی و بین المللی متحول کرد. در حال حاضر با در اختیار داشتن نیروهای حرفه ای در ایران، عراق، ترکیه، قطر، عمان، کویت، امارات متحده عربی، سوئد، فرانسه، آلمان، روسیه، آلبانی، کشوره های غرب آفریقا، کانادا، مکزیک، اسپانیا، سوئیس و دیگر کشورهای مختلف جهان قادر به ارائه انواع خدمات بازاریابی و فروش در حوزه بین الملل هستیم.