Skip to main content

بازاریابی متقابل یا Cross -Promotion

By اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

بازاریابی متقابل یا Cross-Promotion به نوعی از بازاریابی اطلاق می شود که در آن شما با همکاران یا دیگر افراد و شرکتها در امر تبلیغات و بازاریابی همکاری می کنید.این روش برای افرادی که پر مشغله هستند می تواند بهترین راه باشد که با کمترین تلاشی به بیشترین نتیجه برسند و مشتریان مورد نظر خود را جذب کنند. هنگامی که شما با شرکتها و دیگر افرادی که دارای اعتبار هستند به گونه ای که در بازاریابی متقابل اتفاق می افتد ارتباط برقرار می کنید ، یعنی به تبلیغ کالا یا خدمات آنها می پردازید و آنها نیز در مقابل به تبلیغ کالای شما می پردازند. با این روش می توانید خودتان را قابل اعتمادتر نشان دهید و به شکل موثرتری در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. این روش به شما کمک می کند بر رقیبهای اصلی و بزرگ خود در بازار نیز غلبه کنید. شما می توانید از ابزارها و رسانه های مختلف از تلویزیون و روزنامه تا کتابها برای این نوع بازاریابی استفاده کنید. با استفاده از راهکارهایی که در ادامه می آید می توانید به بازاریابی متقابل بپردازید.

یک) استفاده از لوگو های همکاران یا شرکا در سایت

از منظر مشاوره بازاریابی ، یکی از روشهایی که بسیاری از شرکتها در بازاریابی متقابل از آن استفاده می کنند این است که لوگو یا آرم تجاری همکار و شریک خود را در سایت خود درج می کنند. بنابراین ، افرادی که به سایت شما سر می زنند و به مطالعه مطالب آن می پردازند تبلیغ ها و آرم شرکت همکار شما را نیز می بینند. شرکای شما نیز دقیقاً همین کار را برای کسب و کار شما انجام می دهند و به مشتریان و مخاطبانی که به سایتهای آنها سر می زنند سایت و کالاهای شما را معرفی کرده و پیشنهاد می دهند.

دو) ترغیب مشتریان از طریق دادن تخفیف

یکی از روشهای عالی برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید این است که از تخفیف استفاده کنید. شما می توانید به مخاطبان خود در حین تبلیغ این پیشنهاد را بدهید که در صورتی که کالای مورد نیاز خود را از شما یا شریکهایتان خریداری کنند شامل تخفیف های ویژه شما خواهند شد. تخفیف دادن به مشتریان همواره از قدرتمندترین روشهای جلب مشتری است.

سه) پوستر تبلیغاتی شرکا

یکی دیگر از راهکارهای بازاریابی متقابل این است که شما پوسترها و بنرهایی که شریکانتان برای تبلیغ کالا یا خدمات خود آماده کرده اند را در محل کار خود نصب کنید.

چهار) پخش کارت تبلیغاتی شریکان

حتماً شما نیز هنگام خرید بسیاری از اقلام مورد نیاز خود شاهد این بوده اید که در کیسه خرید شما تبلیغ محصول و شرکت دیگری را قرار داده اند. این نمونه نیز می تواند یکی از تبلیغها یا بازاریابی های متقابل باشد. می توانید کارتهای تبلیغاتی شریکان خود را در داخل خرید مشتریان قرار دهید.

پنج) اشاره به مزیتهای شریکان

زمانی که با مشتریان خود صحبت می کنید یا از طریق رسانه ها به تبلیغ کالای خود می پردازید می توانید درباره مزیتهای کالا یا خدمات شریکان خود نیز صحبت کنید. این کار علاوه بر اینکه زمینه بازاریابی برای شریک شما را فراهم می کند بلکه اعتماد مشتریان و مخاطبان را نسبت به شما نیز افزایش می دهد.

شش) تعیین محصول شرکا به عنوان پاداش یا جایزه خرید

امروزه بسیاری از شرکتها هستند که از روش برگزاری مسابقه و دادن جایزه به برنده ها برای جلب مشتریان استفاده می کنند. شما نیز می توانید از این روش به دو منظور استفاده کنید اول اینکه یک تبلیغ خوب برای کالای شماست که مشتریان انگیزه خرید پیدا کنند و هم اینکه می توانید به برنده های مسابقه خود کالای شریکانتان را هدیه بدهید که بازاریابی متقابل انجام داده اید.

منیع: سپندار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!