سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

telegram

با ورود به هزاره سوم و شدت گرفتن رقابت در دنیای تجارت، دوره جدیدی در فعالیت های بازاریابی شکل گرفته است. ایده های جدیدی در فعالیت بازاریای ظهور کرده و ساختار بازارهای جهانی تغییر کرده است، شیوه های جدید بازاریابی جای روش های سنتی را گرفته و علم بازاریابی با نگرشی نو شروع به تسخیر بازارهای جهانی نموده است.

فعالیت های تجاری در بازار های رقابتی امروز نیازمند ارتباطی قوی با خریداران می باشد، هر خریدار دارای نیاز ها و خواسته ها، عادت ها، پیشنه های فرهنگی متفاوت و ویژگی های روانی خاص است. یک مدیر بازاریابی برای موفقیت در دنیای تجارت باید اطلاعات به هنگامی را از بازار هدف داشته باشد. یکی از مهمترین مباحث در علم بازاریابی نوین بررسی رنگ ها در فرهنگ های مختلف و تاثیر آن ها بر فروش می باشد، این مبحث جذاب امروزه باعث پیوند علم بازاریابی با دنیای روانشناسی شده است.

1591959_595-compressed

رنگ در دنیای تجارت محسوس ترین عنصری است که توجه هر خریداری را به خود جلب می کند، یک رنگ مناسب با توجه به فرهنگ بازار های هدف می تواند روح یک خریدار را نسبت به یک کالا یا برندی خاص و یا حتی یک فروشگاه محبوس کند.شاید اگر رنگ ها را در دنیای بازاریابی و تجارت لغو کنیم تجارتی کسل کننده و خالی از هیجان را داشته باشیم. کاتلر معتقد است که بازاریابی فرآیندی اجتماعی و مدیریتی است که بدان وسیله افراد می توانند از طریق تولید و مبادله محصولات و ارزش ها با دیگران، خواسته های خود را برآورده  سازند. بسیاری از رنگ ها در فرهنگ های مختلف دارای معانی متفاوتی می باشند. برای ملموس شدن مطلب به این تحقیقات توجه کنید:

با توجه به تحقیقاتی که تا به امروز در علم بازاریابی و فروش صورت گرفته است می توان نتیجه گرفت که؛ رنگ آبی در طراحی فروشگاه ها نسبت به رنگ قرمز می تواند فروش را افزایش دهد، با توجه به تحقیقات صورت گرفته در بسیاری از فرهنگ ها رنگ آبی تمایل به خرید را افزایش می دهد و مانع از به تعویق انداختن آن می گردد. در فروشگاه های مشهور مد در جهان می توان رنگ آبی را به وفور مشاهده کرد زیرا، این رنگ ارزیابی مثبت مشتری ها را به دنبال دارد و احتمال خرید را از فروشگاه های مشهور مد افزایش می دهد. در حالت کلی برای یک فروش موفق باید از رنگ های سرد در طراحی فروشگاه ها بهره برد زیرا، این گونه رنگ ها خاصیت آرام بخشی بیشتری را نسبت به رنگ های گرم دارند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -131

یک بازاریاب موفق برای این که بتواند فروش بیشتری را داشته باشد همواره باید بین علم بازاریابی و روانشناسی ارتباط  مناسبی را ایجاد کند. دنیای تجارت امروزه بسیار پیچیده و متلاطم گشته است، بسیاری از برند های مشهور در سرتاسر جهان با داشتن کادر حرفه ایی بازاریابی خود و با توجه به روانشناسی رنگ ها توانسته اند به راحتی فروش بیشتری را از تجارت جهانی مد نصیب خود کنند.

در بسیاری از مواقع قضاوت خریدار نسبت به کیفیت محصول یا خدمات تحت تاثیر رنگ ها قرا می گیرد، رنگ می تواند در ارزیابی خریدار ها از کیفیت اثرگذار باشد، امروزه بسته بندی غذا ها در کارخانه های مختلف با توجه به رنگ ها و تاثیر آن ها در بازاریابی محصول های غذایی صورت می گیرد. یک رنگ مناسب می تواند حتی مزه یک ماده غذایی را در ذهن خریدار تداعی کند و بر بازاریابی و فروش اثرگذار باشد. در خیلی از مواقع کیفیت کالا هایی چون گوجه فرنگی و مرکبات را با رنگ آن ها ارزیابی می کنیم.

بازاریاب های موفق باید بتوانند بازاریابی را رنگ کنند و ذهن خریدار ها را به تسخیر در آورند.


صابونچی

مطلب قبلیمطلب بعدی

96 دیدگاه

  1. باسلام خدمت شما،
    کاملاً مطلبتون رو تایید میکنم،چونکه واقعا همینطوره و این رنگ و لعاب مناسب که باعث میشه جذب یک محصول یا
    کالا بشیم.

    با تشکر از زحمات شما

    1. با سلام خدمت آقای رفعتی ….
      بله معمولا این گونه تصور می شود که رنگ های گرم در جذب مشتری تاثیر گذار تر بوده است اما رنگ های سرد اثر گذارند. ..
      با سپاس از لطف شما

  2. باسلام خدمت شما
    مطالبتون خیلی جذاب و عالی بود به نظر من اکثر افراد هنگام خرید در درجه اول جذب ظاهر محصول میشوند پس بازاریابی رنگ ها بی تاثیر نیست.
    با تشکر

    1. با سلام به پریسا خانم عزیزم. ..
      بله کاملا درست می فرمایید رنگ ها جادو می کنند…
      خوشحالم که مطلب را مطالعه فرمودید

  3. با سلام سر کار محترم خانم صابونچی مطالب ارزنده ای در خصوص رنگ ها تهیه وبه نگارش در آوردید امید است همواره موفق باشید

    1. با سلام خدمت شما گرامی
      بسیار لطف فرمودید که مطلب را مطالعه کردید….
      این نظر لطف شما می باشد و برای بنده مایه افتخار است که اشخاصی چون شما مطلب را مطالعه می کنند
      درپناه خدا سربلند باشید

    1. با سلام به الهام عزیز من….
      خوشحالم که مطلب برایتان جالب بوده….
      از زمانی که اختصاص داده اید بسیار سپاسگزارم

  4. درود بر شما،
    به نكته ي مهم و آموزنده اي اشاره نموديد و همان طور كه فرموديد توجه به رنگ مورد دل خواه مشتري در واقع به نوعي نوعي شخصي سازي است كه منجر به توليد مطابق با نظر مشتري ها مي شود و در نتيجه افزايش رضايت مشتري را در پي خواهد داشت.
    با سپاس

    1. با سلام و ادب خدمت آقای جعفری. …
      مباحث رنگ و تاثیر آن دربازار یابی محصول ها بسیار مهم است ….
      و مطا لبی که شما فرمودید مطلب بنده را نیز کامل کرد..
      اززمانی که اختصاص می دهید بسیار سپاسگزارم. ..
      موفق باشید

  5. سلام و درود بر خانم صابونچی بزرگوار..
    بسیار عالی و کاربردی.. ممنون از زحمات شما یار همیشگی مسترویزیتور…
    رنگ ها همواره جلوه گر احساسات درونی ما هستند.
    بنده هم فکر میکردم رنگهای گرم فروش رو بالاتر میبره اما حالا به این نتیجه میرسم که رنگهای سرد به دلیل حس آرامشی که ایجاد میکنه باعث میشه مشتری با تمرکز و آرامش، خرید خودش رو انجام بده… البته به کاربردن رنگهای گرم (مثل قرمز)در فروش بالاتر محصولات غذایی هم خیلی موثره..
    باز هم سپاس بیکران از مطالب ارزنده و پرمحتوای شما..
    شاد و پرانرژی باشید…

    1. با سلام به خانم خلیلیان عزیزم
      خوشحالم که مطلب را مطالعه فرمودید برای بنده مایه افتخار است که اشخاصی چون شما مطلب را مطالعه کنند.
      مثل همیشه بنده را شرمنده کردید دوست عزیزم
      سپاس از لطف بی کران شما

  6. با سلام و احترام
    به نکات خوبی اشاره فرمودید..
    یک بازاریاب خوب برای فروش بیشتر، نیازمند برقراری ارتباط مناسب بین علم بازاریابی و روانشناسی است.
    توجه به جاذبه های بصری که ساده ترین آنها بکارگیری رنگها می باشد، می تواند به موفقیت در فروش کمک کند.
    با تشکر از شما

    1. با سلام به آقای طالبی همراه همیشگی
      از تحلیل جنابعالی مچکرم
      از زمانی که اختصاص می دهید هم بی نهایت سپاسگزارم

  7. با سلام بسیار خوب بود
    تبلیغات ، پکینگ،نحوه نمایش و …. عناصر مهم در بازاریابی هستند و با روان شناسی رنگ خیلی بیشتر و بهتر میشه جلب مشتری کرد

    1. با سلام خدمت آقای محمد رضا. …
      از این که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص داده اید بی نهایت سپاسگزارم.
      پاینده باشید

  8. از جمله يک بازاریاب موفق برای این که بتواند فروش بیشتری را داشته باشد همواره باید بین علم بازاریابی و روانشناسی ارتباط مناسبی را ایجاد کند. واقعاً لذت بردم خيلي متشكرم

  9. با عرض سلام خدمت سرکار خانم مینا
    احتراماً، در مرحله ی اول تشکر میکنم از مطالب زیبا و آموزنده ی شما هر چند میدانم امکان اراءه مطالب بیشتر وجود ندارد ولی لازم است مطالب و تحقیقات همانند مطالب یک روحانی بر سر منبر مداوم و ادامه دار باشد در خصوص شناسایی رنگ و بعد روانشناسی مستلزم راهنمایی بیشتر بازار یابان و هدایت افکار مدیران و راهنمایی به شناسایی رنگها در سایتهای مرتبط می باشد، به عنوان مثال در خصوص رنگ آبی در فرهنگ ما نماد بهشت و معنویت است، رنگی آسمانی و فرا زمینی، به همین دلیل از این رنگ برای گنبد مساجد و کاشیکاری استفاده می‌شود. این رنگ القا کننده آرامش است، در فضای وب بیشتر برای وب سایت‌های تجاری از آبی تیره استفاده می‌شود.آبی روشن شادابی و طراوت را القا می‌کند و رنگی صمیمی است، اما آبی تیره جدی‌تر به نظر می‌رسد.طیف‌های گوناگون آبی می‌تواند اثر متفاوتی بر بیننده بگذارد، برای مثال آبی روشن حس آرامش و سکون و صمیمیت را به بیننده می‌دهد و طیف‌های تیره آن سنگین و جدی‌تر است.استفاده از قرمز خالص باعث جلب توجه می‌شود و بسیار پر انرژی است و در طیف‌های تیره‌تر آن رنگی شیک و سنگین است. این رنگ باعث تحریک اشت‌ها می‌شود، بنابراین مناسب‌ترین رنگ برای وب سایت‌های مواد غذایی است و … به هر حال بسیار ممنون از کوشش و زحمت جنابعالی در زمینه های بازاریابی و راهنمایی دوستان .

    قرمز نماد عشق است و سفید نماد پاکی، از ترکیب این دو رنگ صورتی بدست می‌آید که سمبل عشق پاک و معصومانه است که می‌توان از آن در سایت‌های کودکانه استفاده کرد.

    1. با سلام خدمت آقای علوی همراه همیشگی سایت مستر ویزیتور. ..
      از توضیحات تکمیلی جنابعالی واقعا سپاسگزارم
      آن شاالله در نوشته های بعدی بیشتر به این مبحث جذاب خواهم پرداخت
      از زمانی که برای خواندن و تحلیل مطلب نیز صرف کردید کمال تشکر و سپاس گزاری را دارم
      در پناه خدا موفق باشید

    1. با سلام خدمت آقای اعرابی بزرگوار …
      برای بنده مایه افتخار است که اشخاصی چون شما مطلب را مطالعه کنند….
      بی نهایت مچکرم

    1. با سلام به خانم نسرین بزرگوار
      از لطف شما سپاسگزارم

      با توجه به محدودیت های نوشتاری از نظر کارکتر ها در سایت آن شاالله در مطلب های بعدی توضیحات مفصل تری ارائه خواهد شد….
      زنده باشید

  10. با تشکر مطالب زیبا بود در دنیای امروز با توجه به رقابت شدید و افزایش روز افرون رقبا بازاریابی رنگی نقش بسیار مهمی در صحنه بازار دارد مهم درک و شناخت رنگها و کاربرد انها است و استفاده صحیح و درست انها میباشد.

  11. با سلام و قبولی طاعات عبادات
    رنگ تاثیر زیادی بر احساسات و جلب توجه مشتری دارد ،رنگ های شاد تاثیر بیشتری بر احساسات دارند و جلب توجه بیشتری دارند

  12. با سلام و احترام
    بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم واقعا راهکار ساده و کم هزینه ای برای افزایش فروش است عالی بود ممنون…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *