برند

telegram

تجارت فقط دو وظیفه اساسی دارد: بازاریابی و نوآوری(پیتر دراکر)

امروزه فعالیت های تجاری با سرعت فوق العاده ایی در حال رشد می باشند، نام های تجاری افزایش می یابند و نقش مصرف کننده ها در تمام دنیا اهمیت یافته است. در دنیای رقابتی امروز حیات و یا مرگ یک نام تجاری تنها وابسته به شرکت هایی نیست که آن ها را تولید می کنند، بلکه مصرف کننده های زیرک تصمیم می گیرند که یک نام تجاری در بازار باشد و یا آن نام را به تاریخ می سپارند. با توجه به این نکته که مصرف کننده امروزی بسیار تنوع طلب است، بنابر این محصول ها و یا خدمات تکراری را نمی خواهد و به دنبال کالا و یا خدمتی متمایز است.

یک بازاریاب حرفه ایی همواره باید تلاش کند تا مسیری متفاوت را انتخاب کند. این مسیر همیشه مانند یک جاده کوهستانی نیست، گاهی مثل یک جاده کویری ساده و بدون پیچ و خم است، اما این وظیفه ی بازاریاب است که بداند بازار یک صنعت از کدام جاده به سرزمین پیشرفت می رسد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -97

هنگامی که اولین بار تلفن وارد دنیای انسان ها شد، هیچ  گاه فکر نمی کردیم نبودنش ما را دچار دلهره کند…، شما امروز با تلفن های لمسی خود با مادر خودتان صحبت می کنید، ملاقات شغلی خود را با همکار خود هماهنگ می کنید، در اداره با تلفن خود بازیگوشی می کنید…! در جلسه ها سریع ایمیل خود را از طریق تلفن بررسی می کنید، در عصر یک روز جمعه همان تلفن شما را به دنیای موسیقی می برد، روزنامه های هر روز صبح را از تلفن خود می خوانید، مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال را از تلفن همراه خودتان تماشا می کنید،  در اینترنت وب گردی می کنید و یا حتی دستور یک غذای فوری را در شب جمعه برای یک مهمان ناخوانده از تلفن خود برمی دارید.

برای خیلی از مردم ایران دیگر تلویزیون وسیله مورد علاقه ایی برای اوقات فراغت نیست، امروزه هر ایرانی وقتی به خانه بر می گردد بر خلاف دهه شصت اول دکمه تلویزیون را نمی فشارد، بلکه ابتدا به تلفن لمسی خود نگاهی اجمالی  می کند و سپس به کار های شخصی خود می پردازد.

  • چه عاملی باعث شد تا  مردم دنیا این گونه عاشق تلفن لمسی شوند؟ به طوری که نبود یک خط تلفن دلهره آور شود؟

یک تولید کننده موفق به سرعت نیاز دارد و یک بازاریاب می تواند بهترین گزینه برای کمک به تولید کننده باشد. جاده طلایی موفقیت برای تولید کننده، در ارائه بهترین محصول خلاصه نمی شود بلکه یک بازاریاب می تواند به تولید کننده کمک کند تا سرعت بیشتری داشته باشد. مصرف کننده امروزی تمایل دارد در زمان حال زندگی کند و از آزادی بهره برد، آن ها انتظار دارند در مقابل مبلغی که پرداخت می کنند کالا و خدمتی با کیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند به بیان بهتر آن ها دوست دارند در لحظه زندگی کنند.

الوین تافلر یک جامعه شناس بود، او اعتقاد داشت:

” هرچه تجارت سرعت می یابد هر لحظه از زمان هم ارزش بیش تری پیدا می کند.”

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -98

نام های تجاری معروف دنیا مانند تویوتا به خوبی از این پیش بینی بهره می برند. استفاده از نوآوری در دنیای تجارت بسیار مهم است، اما قبل از آن بازاریاب باید فضا های خالی را ببیند. فضا های خالی همان مکان هایی هستند که انسان های دیگر نمی بینند. یک بازاریاب باید بهترین تمرین را فراموش کند، زیرا با تمرین بهتر می تواند مانند یک خیاط  حرفه ایی، ماهرانه بدوزد، اما هیچ گاه فضا های خالی بازار را نمی بیند و به یک کوک خلاق و نوآورنه نمی رسد.

بنابر این یک بازاریاب حرفه ایی باشید و  بازاریابی را به برند کوک بزنید.


صابونچی

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

48 دیدگاه

  1. با سلام
    شرکت هایی که در زمینه های تولید وفروش وبازاریابی خود نوآور وخلاق می باشند وخدمات بهتری به مشتری می دهند
    نامشان ماندگار وپایدار خواهد بود. متشکرم

  2. درود بر همگي،
    همان طور كه بيان نموده ايد ارتباط خوب توليد كننده و بازاراياب منجر به رفع نياز به موقع و سريع مشتريان مي شود، كه البته اين ارتباط خوي مستلزم شناخت خوب بازار توسط بازارياب ها است تا بتواند با ارائه اطلاعات مفيد و سودمند و به موقع به توليدكننده بتواند در جهت رفع نياز مشتريان گام هاي سودمندي بردارند.
    با سپاس

  3. با سلام نكته جالب و قابل توجه اي بود
    بازاریاب باید فضا های خالی را ببیند. فضا های خالی همان مکان هایی هستند که انسان های دیگر نمی بینند. یک بازاریاب باید بهترین تمرین را فراموش کند

  4. با سلام و احترام خدمت شما
    تشکر از بابت مطلب خوبتون
    به نظر بنده یک برند خوب حاصل یک پروسه بازاریابی مناسب است
    چه بسیار برندهای زیادی که ایجاد میشن شاید ساز و کار مناسب هم داشته باشند و محصولی با کیفیت عرضه کنند ولی نتوانند اسم خودشون رو در بین مردم دهان به دهان بچرخانند در نهایت عودت محصولات و از ورشکستگی.
    وقتی ما بتونیم مشتری را تبدیل به خریدار بکنیم توانستیم پروسه زنجیره وار بازاریابی را تکمیل کنیم و اسم برند تجاری خودمون رو به معرفی می معرفی کنیم
    حرف از معرفی شد باید بگم لانچ کردن و معرفی درست و پر قدرت اولیه نام تجاری خیلی در بقای اون میتونه موثر باشه
    بازم ممنون از بابت اشاره مهمتون به برند که بازرترین مشخصه بازاریابی خوب رو به همراه داره.

    1. با سلام و ادب خدمت آقای شریفی …..
      بسیار مچکرم که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید
      بله درست می فرمایید تبدیل مشتری به خریدار بسیار مهم است و چرخه بازاریابی را کامل می کند
      به نظر بنده شناخت فضاهای خالی مناسب در یک صنعت به بازاریاب کمک می کند تا با ایجاد یک برند مناسب بتواند موفق تر عمل کند
      همچنین با توضیحات شما مطلب بنده نیز کامل شد و بر غنای آن افزوده گشت
      خوشحالم که مطلب را با دقت می خوانید و تحلیل می کنید
      زنده باشید

    1. با سلام و ادب خدمت آقای رمضانی
      بسیار سپاسگزارم که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید
      از این که مطلب برای شما جالب بود خرسندم
      موفق باشید

  5. با سلام و عرض ادب
    مطلب بسیار جالبی بود و ما باید در سرعت پیشرفت تکنولوژی همگام و درست بهره ببریم
    با سپاس فراوان

  6. با سلام …
    مطلب جالبی را بیان کردید
    و با مثال فوق العاده خود آن را کاملا ملموس کردید
    به خصوص جمله “بازاریابی را به برند کوک بزنید “برای من جالب بود

  7. باعرض سلام و احترام
    مطالب خیلی عالی است اما با توجه به محدودیت ها و فرصتهای کمی که در ایران در اختیار بازار یابان قرار گرفته امکان فعالیت مناصب به این شکل امکان پذیر نیست به امید روزهای تعالی سازمانها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *