زیاد طول کشیده است؟ صفحه بارگذاری را ببندید.
سایت بازاریابی آقای بازاریاب

بازاریابی دقیق،یک بازاریابی مقرون به صرفه

بازاریابی دقیق، یک روش بازاریابی است که پیشنهاد می دارد که بازاریابی موفق مقرون این است که: مشتریان موجود را نگهداریم، فروش عادی خود به آن ها را ادامه بدهیم، و حتی فروش به آن ها را افزایش دهیم.

بازاریابی دقیق، ارتباط و به هم پیوستگی را بعنوان روش خود محسوب می کند. برای بدست آوردن این ارتباط؛ بازاریابان بازاریابی دقیق، دنبال شناسایی تمایل ها و ترجیح های فردی به صورت مستقیم از دریافت کنندگان هستند. آن ها همچنین داده های رفتاری و انتقالی را جمع آوری و تحلیل می نمایند.

توسعه بازاریابی دقیق بعنوان یک بازاریابی مقرون به صرفه همزمان با توسعه بازار، پیشرفت در تکنولوژی و واکنش مشتری به گسترش بازاریابی انبوه می باشد.

بازاریابی دقیق،یک بازاریابی مقرون به صرفه

 

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -347

Zabin و Brebachتوسعه تقسیم بندی بازار را به تصویر می کشند. آن ها ابتدا بوجود آمدن این عبارت را در دهه ی  ۱۹۵۰ توصیف می کنند، و نشان می دهند که با گذشت زمان، بطور فزاینده ای  اطلاعات بیشتر برای اهداف بازاریابی مربوط در نظر گرفته می شوند.

تقسیم بندی بازار از جمعیت سرشماری ساده در دهه ی ۱۹۵۰ ، به یک سرشماری جغرافیایی  تکامل یافت، و تقسیم بندی رفتاری در دهه ی  ۱۹۶۰ (گرایش به خرید) به (شخصیت و سبک زندگی) در دهه ی ۱۹۷۰ تبدیل گردید، که در ادامه به وفاداری مشتری و سودآوری در دهه ی  ۱۹۹۰ ، و در نهایت به داده های اقتصادی در زمان فعلی ما تکامل یافته است. این  تحول مفهومی از تقسیم بندی بازار، سنگ بنای بازاریابی دقیق محسوب می شود. در بازاریابی دقیق، بخش ها را اینگونه می توان تعریف نمود:

  • دانشجویان تمام وقت MBAکه بچه دار هم هستند و در حال برنامه ریزی برای اوقات تعطیل پیش رویشان می باشند. 
  • تکامل تقسیم بندی با پیشرفت در تکنولوژی پشتیبانی و تایید می شود.

 

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -349

این تغییر به دیجیتالی بودن، ضبط داده ها و حفظ  آن را آسان تر می نماید، در حالی که پایگاه های داده های موثر، بطور فزاینده استفاده از داده های کارآمد را تسهیل می نماید. اگر چه پیشرفت تکنولوژی در نوع  تقسیم بندی بازار مورد استفاده در بازاریابی دقیق بسیار مهم و حیاتی بودند، آن ها نیروی محرکه آن را درخود نداشتند درعوض، تقاضای مشتری و انتظار، در کنار رقابت شدید، عوامل محرکه بودند.

پیام های بازاریابی، به طور فزاینده به هر دو حوزه خصوصی در چاپ (پست مستقیم و بازاریابی تلفنی) و هم در دیجیتال (ایمیل ها و تلفن همراه) نفوذ می کنند. در نتیجه، مشتریان درمعرض کمتر قرار گرفتن ارتباطات بازاریابی ناخواسته هستند.


 تهیه کننده : ابوالفضل نامداران

دیدگاه بگذارید

دهنوی

سلام و عرض ادب.از مطالب خواندنی شما ممنونم موفق باشید

مهیار رهامی

با تشکر از مطلب شما. بسیار عالی. در بحث بازاریابی تحلیلی در جهان امروز نقش اینترنت و فروشگاه های مجازی در جمع آوری اطلاعات مشتریان بصورت هوشمند و همچنین ایجاد سیستم های پیش بینی اتوماتیک و ارسال پیشنهاد های خرید کالاهای جدید به مشتریان دائمی از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی بسیار مهم می باشد. پیشنهاد می گردد که در این خصوص مقالاتی تهیه گردد تا صاحبان کسب و کار های اینترنتی را با چنین سیستم های بازاریابی دقیق و تحلیلی هوشمند آشنا کند.

#
سلام آقای بازاریاب هستم!
عضویت در کانال تلگرام


درباره آقای بازاریاب

با عنایت به اینکه کشور عزیزمان ایران از پتانسیل های بالایی در زمینه های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و گردشگری برخوردار است؛ به همراه دوستان خوبم بر آن شدیم تا با تشکیل یک تیم حرفه ای شامل مجموعه ای از اساتید، کارشناسان، صاحبان صنعت و کارآفرینان موفق به ایجاد یک وب سایت تخصصی بازاریابی و بازرگانی با رویکرد کاربردی بپردازیم. بر این اساس سایت بازاریابی آقای بازاریاب در تیر ماه سال ۱۳۹۴، با تمرکز بر حوزه های آموزش، پژوهش، مشاوره و همچنین اجرای برنامه های بازاریابی و تحقق فعالیت های بازارشناسی، بازاریابی، بازارداری و فروش را تأسیس کنیم. به کار گروهی اعتقاد داشته و بر این باوریم که با یک فعالیت منسجم علمی و کاربردی می توان حرفه بازاریابی، بازرگانی و فروش محصولات تولیدی و خدماتی کشور را در عرصه داخلی و بین المللی متحول کرد. در حال حاضر با در اختیار داشتن نیروهای حرفه ای در ایران، عراق، ترکیه، قطر، عمان، کویت، امارات متحده عربی، سوئد، فرانسه، آلمان، روسیه، آلبانی، کشوره های غرب آفریقا، کانادا، مکزیک، اسپانیا، سوئیس و دیگر کشورهای مختلف جهان قادر به ارائه انواع خدمات بازاریابی و فروش در حوزه بین الملل هستیم.