سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصول و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چرا که نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیت ها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است.

مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگی های فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.

پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که هر شخصی کالا ها، محصول یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش رساند. بازاریابی اینترنتی، ذاتا ادامه ایی از بازاریابی سنتی در سال های گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کار های کوچک و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند.

بازاریابی اینترنتی، الکترونیکی، تحت وب و یا آنلاین

بررسی بازار اصلی ترین و مهمترین بخش از بازاریابی اینترنتی است. دلیل این موضوع آن است که مهم نیست چه میزان فردی در فروش تبحر دارد، چیزی که اهمیت دارد آن است که بدانیم چه چیزهایی مورد علاقه مردم نیست. هرکسی که علاقه به کسب و کار از طریق اینترنت دارد اولین چیزی که نیاز دارد تحقیق کردن است. با تحقیق در مورد این که چه چیزهایی را دیگران می فروشند تا افرادی را که به دنبال آن کالا ها هستند بیابند، بررسی بازار نام دارد و کلید اصلی موفقیت در بازاریابی، تحقیق در بازار است و بدون آن، هر تلاشی در بازار، محکوم به شکست خواهد بود.

داشتن سایتی خوب لازمه کسب و کار و بازاریابی اینترنتی است. بازاریاب های قدیمی، نیاز داشتند تا به مکان های عمومی فروش، نظیر فروشگاه ها و حراجی ها تکیه کنند تا به مشتریان فعال خود دسترسی داشته باشند. معادل به روز شده ی فروشگاه ها، وب سایت ها می باشند. همانطور که یک فروشگاه نیاز دارد تا به زیبایی طراحی شده باشد و محیطی مناسب را برای مشتریان خود فراهم آورد، یک سایت فروش نیز نیازمند طراحی حرفه ای است. یک سایت خوب همچنین نیاز دارد تا اطالاعات را به طریقی موثر نمایش و ارائه دهد و این امکان را فراهم آورد تا مشتریان به آسانی سفارش خدمات و پرداخت ها را انجام دهند.

 

 

مخاطب در بازاریابی اینترنتی یکی از ارکان مهم می باشد. بازاریابی اینترنتی همانند کسب و کار های دیگر، بر نگاه مشتریان به کالا ها و خرید محصول تکیه دارد. جذب بازدید کنندگان زیاد به سایت، کلید اصلی موفقیت در اینترنت است. ترافیک سایت، ستون فقرات بازاریابی اینترنتی است و تقریبا روش های نا محدودی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

بسیاری از مردم در اروپا و ایالات متحده، با تکیه بر کسب و کار اینترنتی و فروش کالا ها و ارائه خدمات، زندگی خود را می چرخانند درحالی که این تکنولوژی امروزه ممکن است کمی تغییر کرده باشد، اصول اصلی آن، همچنان دست نخورده باقی مانده است. با دانستن اینکه چه چیزی را بفروشیم  و همچنین چگونه وب سایتی مناسب آن طراحی کنیم و بازدید کننده برای آن جذب کنیم، می توان گام های مناسب را برداشت تا در مسیر به دست اوردن سود از طریق اینترنت قرار گرفت.


نویسنده : سرکار خانم منیره عابدی

مطلب قبلیمطلب بعدی

5 دیدگاه

  1. با سلام خدمت خانم عابدینی عزیزم….
    از متن تخصصی شما استفاده کردم با قلمی روان و با بیان شیوا مطلب را بیان کردید
    موفق باشید دوست عزیزم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *