Skip to main content

بازاریابی، اقتصاد و مردم هرمی تاثیر گذار در تجارت های جهانی

شاید این جمله برای شما غریبه نباشد که تمامی افراد تاجر و با نفوذ و ثروتمند در تجارت، کار خود را از فروش و بازاریابی آغاز کرده اند. اما این فعالیت ها با تمام فوت و فن هایی که دارد همیشه در دوره ی رونق اقتصادی جوامع جریان نداشته و نخواهد داشت بلکه، بازاریاب موفق کسی است که هم در دوران رکود اقتصادی و هم در دوره ی رونق اقتصادی کشورش بتواند به بهترین شیوه ی ممکن تجارتِ پر سودی را تجربه کند و تحقق این فرآیند مستلزم این است که بدانید برای کسب موفقیت باید به تامین نیازی خاص و انجام تلاشی بی امان در تجارت پرداخت.

تعریفی متفاوت!

بازاریابی تنها فروش محصول و یا خدمت نیست! بلکه معنای دقیق تر آن این است که بتوانید نیاز های مردم را به شیوه ایی خاص تر برآورده کنید. برای ایجاد چنین حالتی باید بتوانید دید وسیع تری را داشته باشید و اولین گام این است که واژه ی بازاریابی را به مردم تعبیر نمایید زیرا زمانی که تصمیم می گیرد محصول و خدمتی را به فروش رسانید به ارتباط با مردم مشغول می شوید، به همین علت است که می توان گفت: بازاریابی به معنای ارتباط برقرار کردن با مردم و درک کردن نیاز ها و حتی انگیزه های آن هاست.

اقتصاد

بازاریابی در تمام اقتصاد های دنیا به مردم وابسته است و مردم نیز برای خرید آن چه که می خواهند به این گونه از  فعالیت ها نیازمند هستند. زیرا، بازاریابی به آن ها کمک می کند تا محصول و خدمات را بهتر بشناسند بنابر این، این عنصر در  چرخه ی اقتصاد و مردم در کنار هم معنا خواهند گرفت و نبود یکی از اجزا کل چرخه را به چالش می کشد. آن چه که باید آموخت این است که بر خلاف تصور عموم نمی توان بازاریابی را بدون توجه به اقتصاد پی ریزی کرد زیرا، هر فعالیتی در این حوزه در بستر اقتصاد رخ می دهد. اقتصاد و بازاریابی دو عنصر جدایی ناپذیر در حوزه ی فروش قلمداد می گردند که با وجود مردم تکمیل خواهند شد.

شماره تماس جهت مشاوره!