سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

شاید تا به حال به عنوان یک فروشنده با معضل نبود چیدمان فروشگاهی مناسب روبرو شده اید اما آن چنان متوجه ی این موضوع نشده باشید! در واقع ممکن است هر فروشنده ایی بخواهد بداند که چرا مشتریان از فروشگاه او خرید نمی کنند؟ و یا چرا فروشگاه او را انتخاب نکرده اند و به فروشگاه دیگری می روند؟ جواب واضح است نداشتن یک چیدمان فروشگاهی مناسب می تواند ۷۰ درصد این مشکل را سبب شود.

چیدمان فروشگاهی و ضرورت آن

هدف اصلی از چیدمان فروشگاهی این است که از فضای یک فروشگاه و یا یک مغازه به بهترین شکل استفاده شود. بعلاوه چیدمان فروشگاهی باید بتواند تعامل بین فروشگاه و فروشنده با مشتری را افزایش دهد به طوری که مشتری از بین چند فروشگاه و یا مغازه، فروشگاهی را انتخاب کند که چیدمان فروشگاهی مناسبی دارد. بحث چیدمان فروشگاهی مناسب و عوامل وابسته به آن بحث جدیدی است که در بین بسیاری از فروشندگان در عرصه ی تجارت به موردی مهم بدل گشته است. اگر فروشنده بداند که با داشتن یک چیدمان خوب می تواند رضایت مشتری خود را به دست آورد و چرخه ی وفاداری را در فروش کامل کند به طور قطع از این موضوع استقبال می کند زیرا در نهایت سرمایه گذاری در چیدمان فروشگاهی می تواند به افزایش فروش و سود کمک کند و این موضوع برای دوام آوردن در بازار های متغیر امروزی بسیار حایز اهمیت است.

خرده فروشی همیشه بر استراتژی های کاهش و یا افزایش قیمت و یا عرضه و تقاضا های متغیر در بازار استوار نیست. گاهی مسایلی مانند چیدمان می تواند پیش فرض های گذشته در خرده فروشی را متحول کند. چیدمان فروشگاهی یک اصل مهم در خرده فروشی است که امروزه به یک استراتژی و قدرت نامریی در موفقیت در فروش و کسب سود تبدیل شده است که نقش مهمی در جذبِ مشتری دارد. بنابر این اهمیت به چنین عنصری نقش مهمی را در پیشبرد اهداف مختلف در بازار دارد.

  • تالیف: واحد تامین محتوای سایت آقای بازاریاب

ممکن است به مقاله های زیر علاقه مند باشید:

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *