سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

بازاریابی فعالیتی متنوع است که اگر بتوانید با شاخه های مختلف آن آشنا شوید بدون شک موفق خواهید شد. یکی از انواع بازاریابی، بازاریابی رابطه است. منظور ما از بازاریابی رابطه توجه به فرآیند رابطه با مشتری و خواسته های اوست. در بازاریابی رابطه باید بتوانید مشتری را جذب و سپس نگهداری کنید.

انواع بازاریابی و توجه به افراد مشکوک

یکی از موارد مهم در انواع بازاریابی توجه به افراد مشکوک است. افراد مشکوک به افرادی اطلاق می شوند که گمان می شود محصول شرکت را بخرند. در چنین حالتی بخشی از بازاریابی رابطه فعال می شود و شرکت ها تلاش می کنند از بین این افراد مشکوک، کسانی که احتمال می دهند مشتری بالقوه باشند شناسایی کنند.

خریدار بالقوه در انواع بازاریابی به چه کسی اطلاق می شود؟

خریدار بالقوه کسی است که علاقه شدیدی نسبت به کالا یا خدمات شرکت شما دارد. بعلاوه او توانایی مالی لازم برای خرید را هم داراست. این نوع خریداران برای شرکت شما سود دارند خریدار بالقوه می تواند به مشتری مرتبه اول هم تبدیل شود.

انواع بازاریابی و مشتری مرتبه اول

حالا ممکن است این سوال برای شما پیش آید که مشتری مرتبه اول کیست؟ در انواع بازاریابی مشتری مرتبه اول کسی است که برای بار اول از شرکت یا فروشگاه شما خرید می کنند. در واقع مشتری بالقوه توانایی خرید و علاقه را دارد اما، هنوز عملا خرید نکرده است ولی مشتری مرتبه اول هم توانایی مالی دارد و هم علاقه کافی و هم عملا خرید می کند.

تمام این موارد در بازاریابی رابطه شکل می گیرد. در واقع شما با بازاریابی رابطه به عنوان یکی از انواع بازاریابی توانسته اید به مشتری نزدیک شوید. مشتری مرتبه اول می تواند به مشتری مجدد هم تبدیل شود. وقتی شما مشتری خود را راضی نگه دارید او مجددا از شما خرید می کند.

انواع بازاریابی و مشتری هواخواه

در انواع بازاریابی مفهوم دیگری با عنوان مشتری هواخواه هم وجود دارد. زمانی که شما به مشتریان مجدد خود ارزش دهید آن ها در هر کجا که باشند شما را مورد مدح و ستایش قرار می دهند و مانند یک تبلیغ کننده رفتار خواهند کرد.

مرحله آخر در بازاریابی رابطه تبدیل مشتریان هواخواه به شرکا هستند. در این مرحله مشتریان هواخواه تمایل به همکاری فعال با شرکت شما پیدا می کنند و دوست دارند با شما شریک شوند!

تمامی این فرایند ها در بازاریابی رابطه ای به عنوان یکی از انواع بازاریابی قابل دست یابی است و می تواند به شرکت و در کل کسب و کار شما رونق خوبی دهد زیرا، اساس هر کسب و کاری در رضایت مشتری است و این نوع از بازاریابی این امکان را فراهم می کند.


ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *