سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

استراتژی بازاریابی در هر بخشی مفید است. مدیر تولید یکی از بخش های مدیریتی در هر کارخانه است که وظیفه نظارتِ کامل بر خط تولید کالا های ایجاد شده را انجام می دهد. وظایف مدیر تولید بسیار گسترده است و افراد زیادی در بخش های عملیاتی با او در ارتباط مستقیم قرار می گیرند.

یکی از وظایف مدیر تولید برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی بهینه این است که بداند وضعیت فعلی کالا های تولید شده نسبت به تولید رقبا چگونه است؟ آیا تولیدات کارخانه نسبت به رقبا قدیمی تر است یا در درجه بهتری قرار دارد؟ کیفیت محصول تولیدی در چه حد است؟ آیا اقلام معیوب در هر بازه تولیدی در حد مجاز است یا بیش از حد مجاز؟ و تحلیل های متعدد دیگر که می تواند روز کاری مدیر تولید را از اول صبح تا پایان وقت اداری به روزی پر مشغله تبدیل کند.

اما، در کنار تمام نکته هایی که ذکر شد مدیر تولید مسئول هرس کردن هم هست! او وظیفه دارد به دور دایمی خط تولید را هرس کند. هرس کردن خط تولید به دو علت در استراتژی بازاریابی مهم است:

اصلی ترین دلیل هرس، کالا های به درد نخور است. هنگامی که پس از بررسی های گوناگون مدیر تولید متوجه شود که کالایی به درد نخور شده است و لزومی بر تولید آن نیست باید آن را از خط تولیدی کارخانه هرس کند.

دلیل دیگر استراتژی بازاریابی مدیر تولید برای هرس کردن کالا ها، در زمانی رخ می دهد که ظرفیت های تولید با محدودیت های جدی روبرو شده است. در این شرایط مدیر تولید باید به فکر هرس خط تولید باشد و اقلامی را در دستور کار قرار دهد که بیشترین بازدهی را داشته باشند. هنگامی که او متوجه بشود تقاضا برای کالا مناسب است، خط کالا را کوتاه می کند اما، اگر متوجه شود تقاضا پایین آمده بر طول خط کالا اضافه می کند.

مدیر تولید هر کارخانه می تواند تاثیر مهمی را در بهبود شرایط استراتژی بازاریابی خط تولید داشته باشد. سِمت این مدیر به گونه ایی است که باید با ارتباط های گسترده خود از روابط عمومی خوبی هم برخوردار باشد زیرا او مجبور است برای بهبود خط تولید با تیم های تخصصی تا کارگران خط تولید تعامل کند. اگر به یک روز کاری مدیر تولید فکر کنید می توانید بفمهید که رسیدن به جایگاه چنین مدیری به غیر از فعال بودن؛ عشق به کار را می طلبد وگرنه او بدون عشق به کارش اولین نفری است که سریع تر از کارگران خط تولید جا می زند!

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

استراتژی بازاریابی یک هدف اصلی

تاثیر بازاریابی رایحه در استراتژی فروش

 

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *