سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

در سایت مستر ویزیتور تاکنون در ارتباط با فروش به مبحث های مختلفی اشاره شده است، یکی از مبحث های مطرح شده در آموزش های فروش بررسی این است که به فروشنده آموزش داده شود تا تمام مشتریان را درک کند حتی مشتریان ستیزه جو را.

یک فروشنده احتمالا هر روز ممکن است با مشتريانی ستيزه‌ جو مواجه شود، به همین علت در آموزش های فروش که معمولا شرکت ها برای فروشندگان خود می گذارند؛ فروشندگان یاد می گیرند که چگونه با مشتریان برخورد کنند. اگر شما یک فروشنده باشید با این مورد برخورد کرده اید که کسانی به خاطر اشتباه‌ های زندگی شخصی خودشان، یا هر علت دیگری هنگامی که به فروشگاه شما می آیند با شما به گونه‌ای ناشایست رفتار می ‌کنند.

آموزش های فروش به یک فروشنده می آموزد که با هر تیپ شخصیتی چگونه کنار آید. خریداران  ممکن است که طعنه ‌آميز يا اهانت ‌آميز صحبت کنند حتی اين افراد ممکن است برای شما قسم بخورند، تهديدتان کنند يا شما را بترسانند.

آموزش فروش، درک مشتريان ستيزه‌جو

دومین گام در آموزش های فروش برای مواجه با مشتريان خشمگين اين است فروشنده بداند که در حالی که اين رفتار آن ها به سمت فروشنده هدايت می ‌شود (و اين می ‌تواند به طور شخصی اهانت آميز باشد)، سرچشمه واقعی اين خشم خریدار هر جايی  می ‌تواند باشد اما، این فروشنده است که باید این مسئله را مدیریت کند و این درک با آموزش های فروش امکان پذیر است. معمولا فرد خشمگين به عنوان يک فرد مجزا با شما اوقات تلخی نمی ‌کند، آن شخص معمولا با شما به عنوان کارمند يک سازمان خطاکار و بی‌مسئولیت برخورد می ‌کند.

از آنجايی که فرياد زدن يا توهين کردن به تمام سازمان کار سختی است، مشتری عصبانی خشم خود را به سمت شما نشانه خواهد رفت. فروشنده ی باهوش با یادگیری گام های اثربخش در آموزش های فروش به راحتی با این مشکل کنار می آید.تعامل با اين‌گونه افراد مشکل است و با آموزش های فروش از بسیاری از مشکل های شما کاسته می گردد اما، اگر آموزش های فروش برای شما مفهومی بی ارزش باشد و تمایلی به این گونه آموزش ها نداشته باشید تنها يک برخورد با اين افراد می ‌تواند روز شما را تباه کند.

تکنيک‌ های زيادی وجود دارد که می توانيد برای درک مشتریان ستیزه‌جو از آن ها بهره‌مند شويد، آموزش های فروش به دنبال اين است تا به شما کمک کند به راحتی بفهمید هنگامی که مشتريان خشمگين خشم‌شان را بر شما فرود می ‌آورند چه اتفاقی ممکن است رخ دهد. در اولین گام، آموزش های فروش؛ در درک افراد عصبی به فروشنده کمک می ‌کند تا فروشندگان کمتر واکنش نشان دهند و کمتر اعتدال شان را از دست دهند.

در مطلب های آینده بهتر با این موضوع آشنا خواهید شد.


نویسنده : واحد تدوین محتوا

مطلب قبلیمطلب بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *