سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

در مطلب های قبلی در سایت مستر ویزیتور به بررسی جایگاه نام تجاری در بازاریابی صنعت گردشگری ایران پرداختیم در این مطلب تلاش کرده ایم تا نکته های لازم برای آموزش ساخت  نام تجاری (برند) در بازاریابی گردشگری  را بیاموزیم.

اولین گام در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری:

اولین گام در آموزش ساخت یک برند گردشگری این است که؛ برای محصول و خدمات گردشگری کشور ایران یک جایگاه بسازیم. در آموزش ساخت جایگاه برند گردشگری یک بازاریاب باید به ذهنیت گردشگران توجه نماید. در واقع بازاریاب باید با تبلیغ های مناسب محصول و خدمات گردشگری ایران را در ذهن گردشگران نهادینه کند. در این راستا بازاریاب با تغییر در بسته بندی ها و یا تغییر در قیمت؛ یک نقش تزئینی جانبی در ذهن گردشگران ایجاد می نماید و این همان جایگاه نام تجاری یا برند در بازاریابی گردشگری است. آموزش ساخت برند گردشگری تنها به ساختن جایگاه محدود نمی گردد اما؛ این مرحله اولین پیش نیاز در مراحل ساخت برند گردشگری می باشد.

آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -626

دومین گام در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری:

برای ساخت یک برند گردشگری ابتدا بازاریاب باید به دنبال اولویت های صنعت گردشگری در کشور باشد. به عنوان مثال: یک بازاریاب باید بداند اولویت گردشگری کشور ایران چیست؟ بنا های تاریخی…، منظره های طبیعی مانند جنگل ها، کویر ها و یا سواحل دریا…، توریسم درمانی، ویژگی های مذهبی، هنر و صنایع دستی…. در این مرحله از آموزش ساخت برند گردشگری؛ بازاریاب یک اولویت را در صنعت گردشگری به عنوان اولویت کلیدی انتخاب می نماید. هر کشوری در صنعت گردشگری یک اولویت دارد به عنوان مثال اولویت فرانسه؛ هنر تئاتر و مد این کشور است.

سومین گام در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری:

سومین گام در ساخت برند گردشگری؛ مشارکت با ذی نفعان صنعت گردشگری ایران است. بازاریاب در این مرحله باید تلاش کند با صنایع ذی نفع ارتباط برقرار کند، این گونه صنایع می توانند با پشتیبانی های مناسب ساخت یک برند گردشگری را آسان تر نمایند. به عنوان مثال صنعت ظروف یک بار مصرف! در گردش های شهری تدارک دیده شده برای گردشگران خارجی، حداقل یک میان وعده به آن ها داده می شود. این میان وعده ها در ظرف های یک بار مصرف پلاستیکی عرضه می شوند. یا برای گردش های شهریِ گردشگران؛ مسئولین تور ها به اتوبوس ها و مینی بوس ها نیاز دارند… اگر صنایع و سایر بخش های ذی نفع به اهمیت نقش خود در صنعت گردشگری پی ببرند، برای برند گردشگری به یک تبلیغ کننده تبدیل می شوند و از آن پشتیبانی مالی و معنوی می نمایند.

در مطلب های بعدی به بررسی دیگر گام های لازم در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری خواهیم پرداخت.


سرکار خانم مینا جعفر صابونچی

نویسنده : سرکارخانم مینا جعفرصابونچی

مطلب قبلیمطلب بعدی

43 دیدگاه

  1. با توجه به اینکه کشور ایران دارای قدمت تاریخی بسیار طولانی می باشد و در بیشتر کشور بناهای تاریخی و مذهبی و منظره های بسیار زیادی وجود دارد، برای برند سازی صنعت گردشگری و جذب توریست خارجی یک فرد بازاریاب اول باید با تمام موارد گردشگری مناطق مختلف، سنت ها، غذاها و… آشنایی و اطلاعات لازم را داشته باشد و پس از آن نسبت به جمع آوری اطلاعات از این مناطق مبنی بر درصد میزان بازدید کننده، بیشتر میزان بازدید از کدام منطقه از کجا، بررسی میزان علایق بازدید افراد از کشور های مختلف از کدام منطقه و….. اقدام نماید.
    پس از کسب اطلاعات و آشنایی با موارد فوق الذکر باید این شخص بتواند با افراد مورد اعتماد و کاملا آشنا به این مناطق ارتباط برقرار کرده تا بتواند هم اطلاعات خود را تکمیل تر کند هم برای بازدید کامل و راحت گردشگران از این مناطق از فرد مورد نظر استفاده کند.
    یک فرد بازاریاب باید برآورد هزینه های لازم مبنی بر هزینه های رفت و آمد، هزینه افراد راهنما، هزینه های جانبی وتبلیغات و… را انجام دهد و سپس به فکر تبلیغات درست و کاملا جذب کننده باشد و سپس نسبت به جذب گردشگر اقدام نماید.
    البته باید گفت که خیلی از افراد اول به فکر جیب خودشان هستند و کمتر به کسب مشتری پایدار که خود یک نوع از تبلیغات بسیار راحت و بدون هزینه و دردسر می باشد فکر میکنند.
    اگر این افراد بتوانند خدمات خوبی را ارائه کنند و به گردشگران خدماتی را ارائه کنند که کاملا در ذهنشان ثبت شود هم میتوانند صنعت گردشگری را قویتر کنند هم میتوانند برند سازی خوبی را برای اینکار انجام دهند
    با ارائه خدمات عالی میتوان بجای هزینه زیاد برای تبلیغات

    1. با سلام خدمت جناب زال
      از زمانی که اختصاص دادید سپاسگزارم از توضیح های تکمیلی شما نیز مچکرم البته در این مطلب ساخت برند مد نظر می باشد تا صرفا خود بازاریابی و برند به معنای یک لگو در گردشگری ایران هنوز وجود ندارد که ان شاالله کشور ما به این مهم نیز دست یابد.

  2. از آنجایی که توریست ها بهترین نوع تبلیغ کشور ایران در بین کشورهای دیگر هستند بهتر است علاوه بر معرفی مکان ها و شهرهای گردشگری توسط لیدر یک کتابچه تاریخی متنوع که ایران باستان را به حداقل ۲ الی ۳ زبان مختلف ترجمه و معرفی میکند به عنوان آشنایی با ایران و نمادی از اهمیت کتابخوانی نیز میتوان هدیه داد.

    1. با سلامخدمت حدیثه ی عزیزم…::))))
      مچکرم که مطلب را خواندید و راهکاری برای جذب گردشگر ارائه دادید که ان شاالله اگر کشور ما نیز مثل ترکیه یک برند را در حوزه گردشگری خود ایجاد کند در کنار راهکار شما تلفیقی عالی می شود زیرا نداشتن برند کار بازاریابی را کندتر می نماید پیشنهاد می کنم مطلب سایت را در بخش معرفی کتاب با عنوان برند سازی به شیوه ی فولک لوریک بخوانید زیرا این اولین کتاب تخصصی در این زمینه در ایران است.
      موفق و پایدار باشید حدیثه جان

  3. به نظر من یکی از کارهای یک بازار یاب گردشگری میتواند دادن حس امنیت به گردشگر باشد.
    قبل از هر چیزی گردشگر باید امنیت جانی و مالی داشته باشد تا بتواند از جاذبه های گردشگری لذت ببرد.

    1. با سلام خدمت شما
      با سپاس از نظر جالب شما و این راهکاری در جذب گردشگر است که ان شاالله ابتدا باید برند خوبی داشت و بعد در ادامه این موضوع کمک شایانی به جذب گردشگر می کند.
      باعث افتخار ماست تا در ادامه با سایت مستر و مطلب های آن همراه باشید

  4. گام اول :یک بازاریاب برای مطرح شدن محصول در بازار بسیار نقش موثری را ایفا میکند اما به نظر بنده تبلیغات دهان به دهان از جانب مشتریان وفادار جایگاه خاصی در فروش و تبلیغات یک محصول دارد. گام دوم:به نکته قابل توجه می توان اشاره کرد که یک بازاریاب موفق کسی است که نیازها و کمبودهای افراد یا همان مشتریان را شناسایی کرده و برای رفع کمبودها تلاش کند . گام سوم:بازاریاب موفق کسی است که اهمیت و اولویت محصولات تولیدی از طرف شرکتهای مربوطه را به مشتریان در زمانهای معین نشان داده تا برای مطرح شدن محصول مورد نظر از همان مشتریان که مهم ترین سرمایه های بازار می باشند استفاده نماید .

    1. با سلام خدمت جناب فتحی بزرگوار
      از مطلب های شما در ارتباط با جذب گردشگر سپاسگزاریم
      موفق و پایدار باشید جناب

  5. یک بازار یاب می تواند برای محصول وخدماتی که در کشور وجود داردیک برند بسازدوبا این کار ومحصول وخدمات هر شهر را با آن برند معرفی نمایداین عمل نسبت به توان گردشگری کشور هم می تواند انجام گیردوبا توجه به اولویتهای گردشگری ایران وهمچنین با طرح ایده های جدیدچیزهای دیگری را هم که ممکن است نادیده گرفته شودبا توجه به اولویتها معرفی نماید. مانند بسته بندیهای شکیل ومتفاوت برای سوغاتیهایی که در شهرهای مختلف وجود دارد به عنوان مثال مس وزعفران که هر کدام باید به نوعی انجام گیردوبا این کار محصولات به طور خاصتر معرفی می شود.

  6. یک بازار یاب با برند سازی می تواند محصول وخدمات هر شهر را با آن برند معرفی نمایداین عمل نسبت به توان گردشگری کشور هم می تواند انجام گیردوبا توجه به اولویتهای گردشگری ایران وهمچنین با طرح ایده های جدیدچیزهای دیگری را هم که ممکن است نادیده گرفته شودبا توجه به اولویتها معرفی نماید. مانند بسته بندیهای شکیل ومتفاوت برای سوغاتیهایی که در شهرهای مختلف وجود دارد به عنوان مثال مس وزعفران که هر کدام باید به نوعی انجام گیردوبا این کار محصولات به طور خاصتر معرفی می شود.

    1. با سلام به مریم جان عزیزم :))))
      مایه افتخار بنده است که زمان گذاشتید و زحمت کشیدید و در دو پست مطلب ارسال کردید
      با توجه به علاقه ی شما در نوشته هایتان پیشنهاد می کنم کتاب برند سازی به شیوه ی فولک لوریک را که در سایت معرفی کرده ایم مطالعه کنید این اولین کتاب تخصصی در ایران است که حوزه ی برند را با مبحث فولک لوریک در رشته جامعه شناسی تلفی کرده است.
      مریم جان خیلی مچکرم از زمانی که گذاشتید

  7. درود بر همگي،
    از اين كه مثل هميشه زحمت كشيديد تا يكي ديگر ديگر از جنبه هاي بازاريابي گردشگرييعني ساهت برند را معرفي نمديد بسيار سپاس گزارم، منتظر گام هاي بعدي در مورد ساهت برند هستيم.
    با سپاس

    1. سلام و ادب آقای جعفری
      از لطف شما سپاسگزارم
      می توانید این مبحث را در مطلب های بعدی سایت دنبال نمایید
      با سپاس

  8. بنظر من بازاریابی گردشگری یک روند مدیریتی محسوب میشود که شامل پیش بینی نیازها و جلب رضایت گردشگران می باشد که یک بازار یاب در کشور ما ایران باید اطلاعاتی جامع درباره ی اماکن های تاریخی و تفریحی ،مذهبی،جاذبه های طبیعی داشته باشد یا با افرادی آگاه از این مکانها مشورت کرده تا به هدف اصلی خود (جذب گردشگر،جلب رضایت آن)برسد.

    1. سلام نغمه جان
      بله درست می فرمایید
      ساخت برند نیز زیر بخش بازاریابی موفق است و ان شاالله کشور ما به این مهم دست یابد.
      از لطفتان و همراهیتان بی نهایت سپاسگزارم …
      توفیقاتتان روز افزون باد.

  9. باسلام.برای ساخت برند در بازاریابی گردشگری باید با توجه به نیازهای افراد و شرایط اقلیمی موجود در ایران و تغییرات آب و هوایی طوری باشد که از طرفی به مخاطب حس امنیت بدهد و از طرفی کنجکاوی را در مخاطب تحریک کند که چطور مکانی باچه گویش و چه زیستگاهی برای گردشگری وجود دارد.این برند میتواند همانند تغییرات فصول متغیر باشد بعبارتی چهار فصل باشد با تغییرات اساسی در نوع ارائه خدمات.
    استفاده از افراد بومی بالباسهای محلی در اماکن تاریخی و قدیمی.کار بلد.متعهد و باسواد برای ارائه خدمات به گردشگران.

    1. سلام و ادب اقای جهرمی
      مچکرم که کاملا اختصاصی به مبحث برند که همان موضوع مد نظر در مطلب بنده است پرداختید. که این نشانه ی حسن دقت شماست/
      در صورت تمایل می توانید مطلب مربوط به برند سازی به شیوه فولک لوریک را در معرفی کتاب در سایت مطرح شده مطالعه کنید این کتاب اولین کتاب تخصصی در زمینه ی تلفیق علم برند و فولک لوریک است.

  10. به نظر من افرادبازارياب ميتوانن باكمي مديريت ،راحت تر وبهترباگردشگران درتماس باشند واز بعضي از رفتار ها وصحبت هاي خود گردشگران به راحتي استفاده كنن براي كمك به بازاريابي خود؛ويا با برگزاري همايش ها واعلام تاريخ وساعت آن در اكثرهتل هايي كه گردشگران در آنها اقامت دارن،با اين كارهم تعداد زيادي مخاطب گردشگردر يك جا جمع ميشوندوهم خودشان (بازارياب ها)اطلاعات كافي وخوبي از اين همايش به دست بيارن.

    1. سلام الناز جان
      از زمانی که اختصاص دادید بی نهایت سپاسگزارم خانوم:)))
      از لطف شما نسبت به سایت خودتان نیز واقعا مچکرم

  11. به نظر من اولین قدمی که برای جذب گردشگران خارجی و پس از اون اقدامات لازم بزای بازاریابی باید برداشت اینه که سعی کنیم پیش داوری های منفی افراد و ابهامات ذهنی اونها رو درمورد ایران و ایرانی تا حدودی در ذهنشون کمرنگ کنیم به ویژه تو این چند سال اخیر که صنعت گردشگری کشورمون خوشبختانه داره تا حدودی از رکود خارج میشه باید به این مسئله بیشتر توجه داشت.

    1. عرض سلام خدمتم شما خانم براتی عزیز
      بله درست می فرمایید
      از این که زمان گرانمايه خود را به خواندن مطلب اختصاص دادید سپاسگزارم

  12. با سلام، به نظر من یک بازاریاب گردشگری باید حداقل به دو الی سه زبان زنده دنیا مسلط باشد که زبان انگلیسی در الویت میباشد .
    با توجه به اینکه ایران رتبه دهم جاذبه های باستانی ورتبه پنجم جاربه های طبیعی را دارد یک بازاریاب گردگشگر باید با مناطق جغرافیایی گردشگری آشنایی کامل داشته باشد .

    1. با سلام خدمت شما آقای نجاران
      بله آشنایی با زبان در تمام رشته ها می تواند موفقیت امروز هر صنعتی بسیار متحول کند

  13. متاسفانه بازاریابی و خدمات گردشگری در کشور ما از جایگاه خوبی برخوردار نیست آموزش لیدرها وآژانس های مسافرتی در این زمینه میتوانید بسیار چاره ساز باشد معرفی اینکه در کشور ما چه مکانهایی از لحاظ گردشگری اهمیت دارد و طبقه بندی این جاذبه های گردشگری برای معرفی به گردشگران اهمیت زیادی دارد واینکه آشنایی بازاریاب های گردشگری باید با کلیه این مکانها وتاریخچه آنها به خوبی آگاه بوده وبتوانند با معرفی دقیق به گردشگران جذب توریست نمایند وبا چاپ بروشور وکاتالوگ ویا حتی تولید دیوار کوبهای چینی وتزیینی مانند سایر کشورها جاذبه های گردشگری کشور خود را تبلیغ نمایند مانند کشور واتیکان که تصاویر تمام کلیسا های خود را بر روی دیوار کوبهای زیبا ترسیم نموده وبه این ترتیب هم محصولاتی را به فروش رسانده وهم کشور کوچک خود را تبلیغ کرده.

    1. سلام لیلا خانم عزیز
      از این که مطلب را خواندید و زمان اختصاص دادید و تحلیل مناسبی کردید واقعا سپاسگزارم که این نشانه ی حسن نظر شماست
      شاد باشید خانم

  14. ساخت برند
    گام اول در برندسازي ساخت جايگاه است كه بايد براساس شناخت گردشگران صورت گيرد . يعني بازارياب از طريق تبليغ محصول و خدمات گردشگري بايد آنرا در ذهن گردشگران نهادينه كند .
    گام دوم شناخت اولويت صنعت گردشگري در هر شهر يا كشور است . مثلا اولويت گردشگري در ايران چيست ؟ جنگل ؟ بناي تاريخي ؟ كوير ؟ …
    گام سوم مشاركت با ذينفعان صنعت گردشگري است .

  15. باسلام
    بنظر من با وجود پیشرفت زیادی که کشور ما در هر زمینه ای داشته و با وجود نیروی جوانی که دارد نتوانسته در زمینه صنعت گردشگری پیشرفت زیادی کند.بطور مثال اکثر تورهای گردشگری بجای تمرکز بر نحوه ی اشنایی گردشگران با مکان هایی که سفر صورت گرفته و یا بکار گیری موارد بالا سعی میکنند انهارا از نظر موارد اخلاقی ازاد بگذارند و یا ممنوعیت هایی که وجود دارد را نقض کنند تا بتوانند از این طریق جذابیت ایجاد کنند و خیلی اصولی رفتار نمیکنند.باتشکر.

    1. سلام و ادب مریم جان
      بله کاملا درست می فرمایید
      آن شاالله با ساخت یک برند مناسب گردشگری …. و واقف شدن بازاریابان به اصول اصلی این رشته این مشکل ها مرتفع گردد.
      زنده باشید عزیزم

  16. با سلام.
    از نظر من صنعت گردشگری ایران این روزها بازاری با مشتری های محدود می باشد که البته با وجود جو سیاسی که هم اکنون با آن روبرو هستیم ممکن است دچار تحولی شایان شود که باید قطعا برای آن ترتیب اثری جدی تر اندیشید. امروزه در ایران عدم وجود نیروهای متخصص و کارآمد در این صنعت به خوبی حس میگردد،چرا که تور لیدر های ما معمولا از اطلاعات و دانش عالی نسبت به جاذبه های گردشگری و پیشنه ی تاریخی و طبیعی ایران بی نصیب هستند و صرفا در مورد مطالب آکادمیک به توریست ها خدمات ارائه می دهند. ما قبل از بررسی موضوع برندینگ این صنعت باید در خصوص پرورش افراد متخصص در نحوه ی لیدر بودن کوشا باشیم. چرا که تخصص خود باعث مسیر دادن به برندینگ مارکت گردشگری می گردد.
    با تشکر قبلی .

    1. سلام شیوا خانم گرامی
      بله مطلبی که شما فرمودید نیز می تواند پیش نیازی برای برندینگ در حوزه ی گردشگری باشد
      از حسن نظرتان مچکرم
      پایدارباشید بزرگوار

  17. یک بازایاب نقش مهمی درصنعت گردشگری کشور می تواند داشته باشد و می تواند با معرفی صنایع دستی هر شهر وروستا در بسته بندیهای شکیل تبلیغی برا ی صنایع دستی خوراکی های محلی نمایید . وبا پیدا کردن اسپانسرهایی برای بسته بندیهای سوغاتی ها وصنایع دستی مانند مس زعفران ونقره …..در ذهن گردشگران اثر مثبتی ایجاد نماید . سیده مریم گرمابی.

  18. یک بازاریاب می تواند اسپانسرهایی برای تولید متنوع ظروف بسته بندی پیدا کند وتمام سوغاتیها وصنایع دستی کشور را به صورت شکیل در اختیار گردشگر بگذارد که با این کار هم در ذهن گردشگر اثر می گذارد هم به صورت تبلیغی هم کار کرده است

  19. به نظر من تا زمانیکه محدودیت های متعدد و امنیت های شهروندی در آزادی های فردی افراد توسط دولت خدمتگزار به مانند کشور های موفق جهان به لحاظ حقوق بشر وجود نداشته باشد و صنعت کشور چه خدماتی و چه تولید کالا و البته گردشگری به بخش خصوصی واگذار نشود نمی توان در یک‌کشور جهان سوم به مانند ایران آن چنان که باید و شاید در زمینه جذب گردشگر و‌سایر موارد موفق عمل کرد و تحقق تمامی مسائلی که دوستان اشاره فرمودند در گرو اختیار تام دادن به بخش خصوصی و رقابتی کشور خواهد بود… آنچنان که قبل از انقلاب ایران در دوران پهلوی به دلیل آزادی های فراوان فردی اجتماعی شهروندی و اعتبار سیاست و پاسپورت ایرانی ایران در رده پنجم برترین مقاصد گردشگری دنیا می بود… متاسفانه ایران تنها کشوری است که وقتی به گذشته اش نگاه می کنید فکر میکنید آینده است… با تشکر… آرش صفایی مهرو

  20. فرهنگ سازی ابتداباید از جانب حکومت‌و آموزش مدارس و دانشگاه ها و مراکز تربیتی و پرورشی صورت گرفته و به صورت قانون قابل اجرا برای همه نه فقط مردم‌عادی قابل عرضه و اجرا باشد تا به صورت فرهنگ‌ و برند جهانی در آید… بالا بردن صحیح آگاهی مردم به طریقه جهانی نه تعصبی و قومی می تواند بررگترین عامل تولید فرهنگ باشد… فرهنگ یعنی زیباترین ‌رفتار و جلوه ظاهری و باطنی در اذهان یکدیگر…

    1. با سلام خدمت شما اقای صفایی مهرو
      ممنونم که زمان گذاشتید و در دو قسمت نظر های خودتان را ارائه کردید و از حسن توجه شما گرامی سپاسگزارم.
      البته نظر مشا ارتباط مستقیمی با برند گردشگری نداشت با توجه به نوشته هایتان باید عرض کنم که طبق اخرین امار های جهانی ایران کشوری در حال توسعه است و نه جهان سوم، این که در گذشته پاسپورت ایران جز پنج کشور مطرح بوده و الان نیست نیز با توجه به جهت گیری مغرضانه ی سیاسی جهانی صورت می گیرد و این بسیار واضح است و ارتباط کلی به موضوع و مبحث گردشگری ایران و معضل های آن ندارد این موضوع یک جهت گیری کلی سیاست های جهانی به گونه ایی مغرضانه است و دلیلی بر ناکارامدی محض ایران نیست هرچند ایران در بسیاری از جنبه های گردشگری ضعیف است با توجه به این شرایط اگر کشور در تمام جنبه های گردشگری رتبه ی اول بود باز به عالت سیاست های مغرضانه مطمئن باشید پاسپورت ایرانی باز ارزش نداشت و این بر همه واضح و روشن است که این یک جهت گیری سیلسی علیه ایرانیان است. ساخت برند گردشگری نیز گام های متمادی می طلبد و فرهنگ را باید از خودمان شروع کنیم فرهنگی که با زور قانون بر مردم اعمال شود از بین می رود پس اول از همه خودمان باید فرهنگ را در همه ی ابعاد زندگی نهادینه کنیم. فرهنگ به زبان ساده یعنی قالب بندی زندگی رایج مردم یک کشور یا
      قوم . و ایران هم اکنون نیز پیشرفته است در بسیاری از زمینه ها. ایران جزده کشور برتر در زمینه ی علم ژنتیک، ساخت توربین های بادی و تولید سلول های بنیادی و درمان سرطان و تولید علم و ارائه مقاله های متعدد علمی ؛ مهندسی پزشکی و مهندسی نفت و و دارای بیشترین افراد تحصیلکرده در خاورمیانه و جهان اسلام است که ان شاالله با تحول های اخیر؛؛ صنعت گردشگری ایران نیز به کمک جوانان تحصیلکرده ی ان رونق مجدد خواهد یافت.
      با تشمر از لطف شما

  21. ساخت برند
    گام اول در برندسازي ساخت جايگاه است كه بايد براساس شناخت گردشگران صورت گيرد . يعني بازارياب از طريق تبليغ محصول و خدمات گردشگري بايد آنرا در ذهن گردشگران نهادينه كند .
    گام دوم شناخت اولويت صنعت گردشگري در هر شهر يا كشور است . مثلا اولويت گردشگري در ايران چيست ؟ جنگل ؟ بناي تاريخي ؟ كوير ؟ …
    گام سوم مشاركت با ذينفعان صنعت گردشگري است .

  22. می توان گفت که در آموزش طراحی و ساخت برند بازاریابی گردشگری سه گام کلیدی مطرح شده فرایند علمی و فنی تحلیل و پژوهش بازار صنعت گردشگری را منعکس می کنه که بنظر من مهمترین آنها تجزیه وتحلیل و شناخت ذهنیت و نگرش های گروه های هدف که همان گردش گران خارجی می باشد. با بکارگیری روش های کمی و کیفی تحقیق دربازار و تحلیل نیازهای مشتریان در زمینه ابعاد و جذبه های نقاط گردشگری در ایران ، اطلاعات سود مندی را برای طراحی برندهای مناسب و اثربخش در اجرای عملیات و کمپین های تبلیغاتی بوجود می آیید و به عنوان گامی اساسی در موفقیت برنامه های جذب گردشگران خارجی تلقی می شود . البته نگرش سیستماتیک به راهبردهای جذب و ارتقای گردشگری در ایران مستلزم آموزش مداوم مدیران و طراحان برندها و استفاده از دروس وتجارب شکست ها و موفقیت ها در سطوح ملی و بین المللی می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *