در ادامه مبحث های مطرح شده در زمینه شناخت بازار و اهمیت و نقش آن در آموزش بازاریابی در این مطلب به بازار های مختلف دیگری اشاره می کنیم و به اهمیت این شناخت در آموزش بازاریابی می پردازیم.

آموزش بازاریابی با توجه به بازار های غير فيزيكی

بازار های رسانه ایی مانند؛ بازار های پخش راديو و تلويزيون از جمله بازار هایی هستند که نقش مهمی در آموزش بازاریابی دارند این بازار ها شامل بازار منطقه ای است كه مردم می توانند پيشنهاد های ايستگاه راديو و تلويزيون مشابهی را دريافت كنند، و ممكن است ديگر انواع رسانه نظير روزنامه و اينترنت را هم در برگیرد.

بازار های اينترنتی یا تجارت الكتريکی و یا بازار های بر خط، شامل خريد و فروش محصول يا خدمات با استفاده از شبكه های كامپيوتری مانند اينترنت است که بازاریاب ها با شرکت در دوره های آموزش بازاریابی با این گونه بازار ها آشنا می شوند.

بازار های مالی؛ مبادله ی سرمايه را آسان می كند. بيشتر سرمايه گذار ها ترجيح می دهند در این نوع از بازار ها تجارت و سرمايه گذاری كنند.

بازار های سرمايه (سهام) از نوع بازار های مالی می باشند و بازار هایی هستند که برای مبادله ی سهام ها در شركت هایی مانند NYSE، AMEX و NASDAQ  ایجاد می گردد و رايج ترين تجارت های سهامی در آمريكا از این نوع بازار ها هستند. شناخت این نوع بازار در کشور های مختلف بسیار اهمیت دارد و در آموزش بازاریابی به بازاریابان به شناخت این گونه بازار ها تاکید می شود.

همچنين بازار های مالی شامل دسته بندی های جزیی تری نیز می شوند که در آموزش بازاریابی به آن توجه می گردد از جمله:

بازار های پول رايج که برای تجارت يک پول رايج  برای پول رايج ديگری استفاده می شوند، و معمولا برای احتكار نرخ مبادله ی پول رايج استفاده می شوند. اهمیت شناخت این نوع بازار ها در آموزش بازاریابی بسیار مورد توجه و تاکید است.

بازار پولی نیز بازاری است که برای بازار جهانی که برای قرض دادن و قرض گرفتن مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار های آينده مفهوم نا آشنایی برای بازاریاب ها است که در آموزش بازاریابی با آن آشنا می شوند این نوع بازار ها شامل، جايی است كه قرارداد هايی مبادله می شوند و رايج به تحويل آينده كالا ها می باشند، و اغلب حاصل بازار های كلی كالا ها هستند.

بازار های پيش گويی كه نوعی از بازار های احتكاری هستند و به همین علت بسیار مهم است که بازاریاب در آموزش بازاریابی با این نوع بازار آشنا شود. این بازار ها به بازاری اطلاق می شود كه در آن كالا هايی مبادله می شوند كه بر اساس رويدادی از اتفاق های معين، پيش فروش نشده اند. در این حالت از پويايی بازار برای تسهيل تراكم اطلاعات استفاده می شود.

بازاریاب های موفق با شناخت و آگاهی کامل از انواع بازار ها در دوره های آموزش بازاریابی در دنیای تجارت دید متناسب تری را نسبت به کسب و کار پیدا خواهند کرد و در نهایت می توانند نسبت به سایر بازاریاب ها موفق تر اقدام کنند.

تهیه و تدوین:تیم تولید محتوا


ممکن است به مقالات زیر علاقه مند باشید:

انواع تقسیم بندی بازار در بازاریابی

انواع تقسیم بندی بازار در بازاریابی«قسمت دوم»

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *