در مطلب های قبلی نکته هایی در زمینه ی آموزش های فروش و بازاریابی ارائه شد. در این مطلب تلاش کرده ایم تا به آموزش بازاریابی با شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام بپردازیم.

با رشد روز افزون شبکه های اجتماعی؛ آموزش بازاریابی متحول شده است در همین راستا بازاریابی به شکل سنتی نمی تواند موفقیت صد در صدی را به ارمغان  بیاورد؛ به همین علت در دنیای تجارت آموزش های بازاریابی تغییر کرده است و استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام  به جز جدایی ناپذیرِ بازاریابی در ایران مبدل گشته است. اگر شما به عنوان یک بازاریاب با مشتریان خود از طریق شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید باید به این نکته حتما واقف باشید که چه زمانی مطلب های خود را بر روی این شبکه ها قرار دهید؟ و یا چه تعداد مطلب و عکس را ارائه کنید؟ تا مشتری خود را از دست ندهید!

نکته هایی درباره ی زمان مناسب و تعداد بهینه ی مطلب در شبکه های اجتماعی

در آموزش های بازاریابی بسیار مهم است که یک بازاریاب آموزش ببیند در زمان مناسب، فیلم و عکس ها یا مطلب های مرتبط با تجارت را چه زمانی بر روی شبکه های اجتماعی قرار دهد.

آموزش بازاریابی مجازی با شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام

بررسی رفتار مصرف کننده اولین مطلب در آموزش بازاریابی در فضای مجازی است تا از این طریق بازاریاب متوجه شود که مصرف کنندگان جامعه ی هدف در ارتباط با فضای مجازی چه رفتاری را از خود بروز می دهند. زیرا اگر مصرف کنندگان هدف را بشناسید می توانید با عادت های آن ها از جمله زمان هایی که معمولا آن ها در فضای مجازی وقت می گذراند نیز آشنا شوید به همین علت بهتر است حتما رفتار مصرف گنندگان خود را بررسی و مطالعه کنید.

توجه به تعداد مطلب ها در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام هم یکی دیگر از نکته های مهم در آموزش های بازاریابی در دنیای مجازی است. اگر تعداد مطلب ها بیش از حد باشد قطعا مورد استقبال قرار نمی گیرد زیرا، مطلب های پشت سر هم مانند یک کوه آتشفشان بدون کنترل فقط گدازه می پاشد! در آموزش های بازاریابی مجازی به بازاریابان آموزش می دهند که تعداد بیش از حد مطلب ها به معنای مزاحمت برای مشتری است و این باعث می شود که او شما را ترک کند!

بنابر این آموزش های بازاریابی در فضای مجازی مانند هر آموزش دیگری نیازمند دقت و توجه است  بازاریاب هوشمند یاید بداند چه تعداد مطلب  را در چه زمانی بر روی شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و یا اینستاگرام قرار دهد.

در مطلب های بعدی به این مبحث جذاب بیشتر می پردازیم.


سرکار خانم مینا جعفر صابونچینویسنده : سرکارخانم مینا جعفرصابونچی



آیا از این مطلب راضی بودید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...Loading...
  1. میلاد زال گفت:

    با توجه به اینکه روز به روز تکنولوژی در حال پیشرفت هستش و از همه مهمتر نرم افزارهای اجتماعی بسیار در میان مردم رواج پیدا کرده، بهترین و کم هزینه ترین راه بازاریابی و تبلیغات و فروش استفاده درست و صحیح از دنیای مجازی هستش که تمام گروه های سنی در آن عضو هستند
    جالب بودن آن این است که مردم انقدر که با این نرم افزار ها سروکار دارند دیگر مثل گذشته به تلویزیون نگاه نمیکنند رادیو گوش نمی دهند یا حتی روزنامه نمیخوانند
    و جالب تر اینکه سریعترین و کم هزینه ترین روش کسب اطلاعات و نظرات از مردم از طریق همین نرم افزارهای اجتماعی می باشد.
    با گذاشتن یک مطلب در اینستاگرام میتوان متوجه شد مردم چقدر خوششان آمده که آن را لایک کردند و حتی نظرات را مطالعه کرد و اطلاعات جالبی کسب کرد

  2. صحرائی گفت:

    با سلام و احترام به خانم صابونچی نازنینم
    موضوع فوق العاده جذاب و پر کاربردی را انتخاب کردید.
    موفق باشید دوست من.

    • مینا جعفر صابونچی گفت:

      با سلام خدمت شما خانم صحرایی گرامی
      بی نهایت از لطف شما تشکر می کنم .
      آن شاالله توفیق شما روزافزون باشد خانم صحرایی عزیز

  3. با سلام
    امروزه با وجود أپ های کاربردی مثل instagram ,telegramیا جدیداsnap ما از دنیای قدیمی خودمان به دنیای تازه ای رسیدیم,پس تبلیغات ما نیز در این أپ ها یا سایتهای تبليغاتي بايد طوری باشد كه بتوانيم مشتريان احتمالي خود رابراي خريد ترغيب نماييم.

  4. اميد سرابي گفت:

    با سلام
    امروزه با وجود أپ های کاربردی مثل instagram ,telegramیا جدیداsnap ما از دنیای قدیمی خودمان به دنیای تازه ای رسیدیم,پس تبلیغات ما نیز در این أپ ها یا سایتهای تبليغاتي بايد طوری باشد كه بتوانيم مشتريان احتمالي خود رابراي خريد ترغيب نماييم.

  5. سیده مریم گرمابی گفت:

    امیدوارم در ایران نیز این فرهنگ جا بیفت که از این شبکه ها به صورت بهینه استفاده شود البته تعدادی هم اکنون هم وجود دارندکه خدمات وخریدو فروس را از طریق تلگرام واینستا گرام انجام می دهند.البته باید اخلاق حرفهای در این موارد باتوجه به وجدان افراد رعایت شود. با تشکر از مطالب ارزنده ومفید شما . گرمابی

    • مینا جعفر صابونچی گفت:

      با سلام خدمت شما
      و سپاس از زمانی که اختصاص دادید و تحلیل مناسبی که نسبت به مطلب داشتید.
      از شما بسیار مچکرم

  6. جعفري گفت:

    درو د بر همگي،
    از اين كه به معرفي قابليت هاي سودمند شبكه هاي اجتماعي مجازي مي پردازيد باعث خرسندي همگان است، زيرا باعث مي شود تا بيش از پيش به استفاده ي صحيح اين گونه شبكه ها بپردازيم، همان طور كه خودتان فرموده ايد اميدوارم در مبحث هاي بعدي بيشتر به اين موضوع مهم بپردازيد.
    با سپاس از شما