آموزش بازاریابی

شبکه های اجتماعی و تکنولوژی همواره بر روی فرآیند ها و آموزش  بازاریابی اثر گذار بوده است. از بین چندین شبکه ی اجتماعی که در دنیای کنونی کاربرد دارد، تلگرام و اینستاگرام برای کاربران ایرانی بسیار پر اهمیت است بنابر این، در دنیای کنونی تجارت دیجیتال بسیاری از مدیرانِ شرکت ها و ساز مان ها در تلاش هستند تا برنامه های آموزشی کارمندان خود را متحول کنند و  به آموزشِ بازاریابی مجازی با شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام بپردازند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -642

آموزش بازاریابی مجازی، معرفی محصول در تلگرام یا اینستاگرام

انتشار محتوای مناسب با توجه به زمان مناسب در این دو شبکه ی مورد علاقه مردمِ ایران می تواند فروش را متحول کند. بسیاری از بازاریابان تلاش می کنند تا در دوره های آموزش بازاریابی از طریق تلگرام و اینستاگرام شرکت نمایند تا بتوانند فعالیت های کاری موفقیت آمیزتری داشته باشند.

با توجه به بررسی رفتار کاربران ایرانی در استفاده از شبکه ی تلگرام و اینستاگرام می توان به این نتیجه رسید که لازم است یک بازاریاباب در آموزش بازاریابی به این نکته دست یابد تا در چه زمانی مطلب ها، تبلیغ ها یا عکس های مد نظر را بر روی این شبکه ها قرار دهد تا مورد استقبال مشتریان قرار گیرد و بتواند از این طریق مشتریان را به خرید محصول یا خدمت علاقه مند کند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -644

 

سحر خیزی در آموزش بازایابی با تلگرام و اینستاگرام

با توجه به شرایط کشور ایران و ترافیک اول صبح در بیشتر شهر های کشور؛ بسیاری از ایرانیان ناخود آگاه مجبورند در ساعت های اولیه صبح ترافیک صبح گاهی را تحمل کنند. بسیاری از این افراد در صف اتوبوس یا تاکسی منتظر می مانند تا نوبت آن ها فرا رسد. حال با توجه به این نکته در بسیاری از آموزش بازاریابی از طریق اینستاگرام و تلگرام تلاش شده است به بازاریابان آموزش کافی داده شود تا مطلب های مفید یا محصول و خدمت جدید خود را در بین ساعت های اولیه صبح بر روی این دو شبکه ی اجتماعی قرار دهند. کاربران مجبورند در ترافیک معطل شوند و این برای یک بازاریاب هوشمند یک فرصت منحصر به فرد است تا محصول خود را در فضای مجازی تلگرام یا اینستاگرام عرضه کند. ساعت های پر ترافیک صبح گاهی در ایران بین ساعت هفت تا نه صبح است که عالی ترین زمان برای معرفی و نمایش محصول در فضای شبکه های مجازی است. بسیاری از کاربران ایرانی در این بازه ی زمانی به بررسی حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -645

آموزش  بازاریابی در فضای مجازی نیازمند بررسی دقیق رفتار مصرف کنندگان است؛ بنابر این اولین نکته برای دست یابی به عادت مصرف کنندگان و موفقیت در فروش، داشتن تیم تحقیق بازار و بررسی رفتار مصرف کننده است. در آموزش  بازاریابی از طریق تلگرام یا اینستاگرام به بازاریابان آموزش داده می شود که تیم تحقیقات بازاریابی مکمل موفقیت یک بازاریاباب است؛ در نتیجه فعالیت بازاریاب در دنیای مجازی باید با فعالیت تیم تحقیق بازار و رفتار مصرف کننده در یک سو قرار گیرد.

در مطلب های آینده بیشتر به بررسی ابعاد دیگر این موضوع خواهیم پرداخت.


سرکار خانم مینا جعفر صابونچینویسنده : سرکارخانم مینا جعفرصابونچی

مطلب قبلیمطلب بعدی

38 دیدگاه

  1. به نطر من با توجه به رواج استفاده زیاد مردم ما از شبکه های مجازی ، ونیازهایی که درجامعه وجود دارد متخصصان هر رشته می توانند با استفاده از این فضاها بار علمی مردم را بالا ببرند وچون سرانه ی مطالعه ی کتاب در ایران بسیار کم است ولی مردم پیامهای شبکه ی مجازی را بیشتر مطالعه می کنند پس می توان از این طریق مطالب آموزنده ومهم را ارائه داد …..
    مثال دیگری که به ذهن من می رسد با توجه به هزینه های بالا در مشاوره های خصوصی متخصصان هر رشته می توانند از طریق این امکانات با هزینه های کمتر یا به طور رایگان به مردم مشاوره بدهند مثلا در حوزه ی روانشناسی یا وکالت البته باید حتما تحصیلکرده ی این رشته ها باشند .موفق باشید.گرمابی.

  2. با تشکر از مطالب آموزندهی شما به نطر من با توجه به رواج استفاده زیاد مردم ما از شبکه های مجازی ، ونیازهایی که درجامعه وجود دارد متخصصان هر رشته می توانند با استفاده از این فضاها بار علمی مردم را بالا ببرند وچون سرانه ی مطالعه ی کتاب در ایران بسیار کم است ولی مردم پیامهای شبکه ی مجازی را بیشتر مطالعه می کنند پس می توان از این طریق مطالب آموزنده ومهم را ارائه داد …..
    مثال دیگری که به ذهن من می رسد با توجه به هزینه های بالا در مشاوره های خصوصی متخصصان هر رشته می توانند از طریق این امکانات با هزینه های کمتر یا به طور رایگان به مردم مشاوره بدهند مثلا در حوزه ی روانشناسی یا وکالت البته باید حتما تحصیلکرده ی این رشته ها باشند .موفق باشید.گرمابی.

  3. یک بازاریاب موفق کسی است که اول نیازها و کاستی های مشتریان خود را شناسایی کرده و برای رفع کمبودها در فضای مجازی که سرعت بیشتری در ارایه خدمات به افراد را دارا میباشد اقدامات لازم را فراهم نماید

  4. اپلیکشن های اجتماعی بهترین و سریعترین و راحت ترین راه موفق بازاریابی و تبلیغات و حتی فروش و نظر سنجی است
    همه مردم به گونه ای به این اپلیکشن ها اعتیاد پیدا کردند و بیشتر زمان روزمره خود را در این دنیای مجازی میگذرانند
    ما از طریق همینگونه اپلیکشن ها به راحتی از نظرات مشتری های خود مطلع میشویم و حتی در فروش خود راه های جدید را با توجه به سلایق مختلف راه اندازی و ارائه میکنیم
    البته باز هم باید به این مطلب توجه کرد که افراد باید دانش لازم برای استفاده و ارائه خدمات در اینگونه اپلیکشن ها را داشته باشند
    اینگونه اپلیکشن ها خوبی های زیادی دارند
    از جمله امکان دسترسی راحت به مطالب
    بازدید راحت مطالب و ……..
    نبود زمان محدود جهت تبلیغات و……….
    و خیلی موارد دیگر
    البته به شرطی که از این اپلیکشن ها بدرستی استفاده شود

  5. به نظر من با توجه به مجازی بودن بازار یابی از طریق شبکه های مجازی در کشور خودمان‌ نمی تواند ترفیع مناسبی برای جذب مشتریان باشد.. چرا که هیچ‌گونه قوانین‌مشخصی در زمینه توسعه تبلیغات مجازی و حمایت از مصرف کنندگان وجود ندارد…

  6. درود بر همگي، اين كه مثل هميشه مطلب هاي مفيد و به روز را ارائه مي نماييد منجر به اين مي شود كه هر چه بيشتر با قابليت هايي شبكه هاي اجتماعي آشنا شويم،‌ بنابراين هم چنان كه خودتان فرموده ايد منتظر بخش هاي بعدب هستم.
    با سپاس.

  7. شبکه های اجتماعی از قبیل نرم افزار های محبوب تلگرام و اینستاگرام در زمینه بازاریابی در کشور ما پیشرفت خوبی داشته ، بازاریاب های شبکه های اجتماعی برای موفق بودن در کار خود باید به این نکات بپردازند:زمان انتشار پست مربوطه خوددر شبکه ها،تبلیغات در دیگر صفحات و تبادل تبلیغات خود برای جذب بیشتر بازدید کننده،توضیحات لازم در مورد کالا(محصول) همراه با اطلاعاتی مانند قیمت و خصوصیات آن کالا به همراه تصویر.با این روش بازدید کننده اطلاعات کاملی از پست دریافت کرده.
    از همه مهم تر امنیت پرداخت اینترنتی می باشد که در بسیاری افراد سود جو از راههای مختلف به کلاه برداری میپردازند .شخص بازاریاب با دادن اطمینان خاطر و با داشتن نماد اطمینان پرداخت اینترنتی آسودگی خاطر را در پرداخت هزینه کالا به مشتریان خود میدهد.

  8. با عرض سلام
    رسانه های اجتماعی social media یک تحول بزرگ در سهولت و سرعت برقراری ارتباطات میان فردی ، گروهی و عضو شدن در شبکه های اجتماعی بوجود آورده است . البته آموزش از راه دور و بکارگیری خلاق فضای مجازی میتواند دامنه یادگیری و استفاده از تجارب و دیدگاه های صاحبنظران و متخصین بازار یابی و مدیریت بازرگانی نوین رو در ابعاد محلی ، ملی و بین المللی را توسعه دهد و روند تکاملی دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی بین الملل رو بهبود بخشد. هر تجربه بازاریابی در هر فرمت ویا قالب فضاهای مجازی وبویژه در سبک ارایه آمار و نمودارهای فنی و اسلایدهای آموزشی می تواند در ارتقای علمی و فنی دانشجویان نقش مهمی را ایفا نماید.
    مریم فرهادی – دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی بین الملل

  9. با سلام ، به نظر من چون برای شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام قوانین خاص مالیاتی و اقتصادی خاصی تعیین نشده است، امروزه بسیار شاهد استفاده از اینگونه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هستیم اما باید به این نکته توجه کنیم که :
    تبلیغات بسیار زیاد بیشتر اوقات موجب اعصاب خوردی کاربران خواهد شد و معمولا کاربران بدون توجه به آنان از کنار اینگونه تبلیغات خواهند گذشت

  10. با نگاه به پیشینه دایناسور ها میبینیم که نتونستند با تغییرات محیطی تغییر کنند و به همین دلیل منقرض شدند برای بودن و رقابت در بازار الان و اینده نیازمند استفاده از تکنلوژی روز برای کسب خود هستیم که منبع کم خرج ولی پر درامدی است که سود ایانی نسیب ما میکند

  11. بازاریابی مجازی علاوه بر اینکه از لحاظ مکان و زمان تبلیغات محدودیتی ندارد خیلی موثر برای جلب مشتری میباشد در صورتی که بتواند محصولات خود را طبق نیاز مشتریان به روز و با کیفیت بالایی ارائه کند و از آنها پشتیبانی کند که این امر به کاهش هزینه تبلیغات و افزایش بهره وری کمک شایانی میکند.

  12. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن شبکه های اجتماعی محبوبی همچون اینستاگرام و تلگرام عمل بازاریابی به راحتی قابل انجام است . اگرچه ک اینگونه شبکه ها سریع ترین و راحت ترین راه برای بازاریابی میباشند اما به دلیل عدم وجود قوانین مشخصی در جهت کنترل تبلیغات قطعا بازاریابی از طریق این شبکه ها نمیتواند بهترین راه باشد .
    پس برای استفاده از اینگونه شبکه ها قطعا افراد باید از دانش و آگاهی بالایی برخوردار باشند .

  13. با سلام خیلی درسته که صبحها مردم گوشی هاشونو چک می کنن چون چند ساعت از ندیدن صفحاتشون گذشته حتی رادیو ها هم در اوایل صبح بیشتر آگهی پخش می کنن البته قبل از خواب هم همه عادت دارن که صفحات اجتماعی رو ببینن و این زمان ها برای تبلیغات مناسبه و این شبکه ها برای تبلیغات خیلی کارآمد هستند چون افراد خیلی اونجا زمان صرف می کنن

  14. باسلام
    بنظر من خرید و سفارش اینترنتی اونطور که باید در ایران جا نیفتاده.
    و هنوز خیلی هاهستن که ترجیح میدن با وجود ترافیک و مسائل و مشکلات دیگه حضوری به فروشگاه رفته و خرید کنند.از طرفی بنظر من ساعات پایانی شب هم زمان بسیار خوبی برای تبلیغ میتونه باشه.چون اون زمان فکرها ازاد هستند و تصمیم گیری بهتر انجام میشه

  15. به نظر بنده امروزه در تمام دنیا از این تکنولوژی استفاده میکنند وچه بسا با برنامه ریزی دقیق میتوان از این ۲تکنولوژی در ساعات اولیه صبح به خوبی برای تبلیغات استفاده نمودوچه بسا باید فرهنگ سازی شود که در کمترین زمان هم از این تبلیغات استفاده شود

  16. به نظر من امروز استفاده از شبکه های اجتماعی خیلی مفید هم باعث کم شدن ترافیک هم که مردم با محصولات بیشتری مشاهده می کن

  17. به نظر من استفاده از شبکه های اجتماعی هم از ترافیک کم میکن و هم باعث ميشه که هم میزان بازدید از محصول بالا میر وهم بیشتر ميشه برای انتخاب آنها وقت گذشته

  18. فضاهایی مثل تلگرام و اینستاگرام علاوه بر مفید بودن تو زمینه بازاریابی، با توجه به نیاز نداشتن به سرمایه برای راه اندازی یا هزینه های مالیات و… میتونن حتی به عنوان یه فروشگاه اینترنتی شخصی کوچیک هم کاربرد داشته باشن. و اخیرا هم کسب و کار های اینچنینی رو توی این شبکه ها زیاد میبینیم.

  19. امروزه استفاده از این بازارهای مجازی نه تنها در کشور ما بلکه در کل دنیا بسیار مرسوم شده چرا که افراد بیشتر مایل هستند به سمت راحتی وراحت طلبی پیش روند و همین تبلیغات در صفحات مجازی میتواند میزان فروش محصولی را تا اندازه قابل ملاحظه ای افزایش دهد. به شرط اینکه بازاریابان وفعالآن این شبکه‌ها آموزش های لازم را دیده باشند مبنی بر اینکه چه زمانی مطالب وتبلیغات محصولات خود را قرار دهند که بیشترین بازدید را داشته باشند وهم مردم رآبه خرید تشویق کنند.

  20. سلام

    ضمن تشکر از مطالب عالیتون
    از دوستانی که در این بخش حضور دارند کسی با اپلیکشن ادفون در رابطه با تبلیغات در اینستاگرام کار کرده ؟

    من اپلیکیشن رو گرفتم و میخوام بدونم میشه بهش اطمینان کرد یا نه ؟!

    منتظر نظرتون هستم
    سپاس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *