سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

 مفهوم بازار، مفهوم آشنایی برای بسیاری از افراد است اما؛ بازار داری بخش های متعدد و گوناگون است. در این مطلب به آموزش بازاریابان با تمرکز بر بازار مصرف کنندگان فیزیکی می پردازیم زیرا، هنگامی که شخص بازاریاب تحت آموزش بازاریابی قرار می گیرد باید توانایی تشخیص انواع بازار را داشته باشد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -691

بازار مصرف کنندگان فیزیکی از جمله بازار هایی است که دارای زیر شاخه های متعددی است و به همین علت بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا در آموزش بازاریابی شرکت خود  نیرو های فروش و بازاریاب خود را با این بازار آشنا نمایند.

بازار مصرف كنندگان فيزيکی

بازار مصرف کنندگان فیزیکی دارای زیر بخش هایی می باشد که باید برای موفقیت بازاریابان، بتوانید این زیر بخش ها را در آموزش های بازاریابی شرکت خود اعمال نمایید.

بازار خرده فروشی غذا مانند بازار های كشاورزان، بازار های ماهی، بازار های مغازه های خواربار فروشی.

بازار های خرده فروشی مانند؛ بازار های عمومی، ميدان های بازار مانند، خيابان های اصلی شهر، چهار سوق ها، بازار های شب، مراكز و فروشگاه های خريد.

فروشگاه های بزرگ مانند؛ سوپر ماركت ها، هايپر ماركت ها و فروشگاه های تخفيف خورده.

بازار های حراجی تک كاره به عنوان مثال: فرآيند خريد و فروش كالا ها و خدمات با پيشنهاد مزايده به آن ها، و مزايده گذاشتن و بنابراين فروختن محصول مورد نظر به بالاترين پيشنهاد خريد كننده.

بازار های كالا های استفاده نشده مانند؛ بازار های Flea.

و در نهایت بازار های موقت مانند نمايشگاه ها.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -692

تمامی بازار هایی که در بالا ذکر کردیم  از جمله بازار هایی می باشد که شناخت آن برای موفقیت یک بازاریاب ضروری می باشد و به همین علت در آموزش فروش و همچنین آموزش بازاریابی، مدرسین تلاش می کنند که به این بازار ها اشاره نمایند. دوره های آموزش بازاریابی هر شرکتی برای موفقیت باید توجه ویژه ایی به بازار مصرف کنندگان فیزیکی داشته باشد بنابر این بسیاری از آموزش های بازاریابی بر این مفاهیم تاکید دارند.

در مطلب های آینده با دیگر بخش بندی های بازار بیشتر آشنا خواهید شد.


تهیه کننده: جناب آقای امیر اعرابی

مطلب قبلیمطلب بعدی

1 دیدگاه

  1. مهمترین چیز آشنایی با بازاری هست که میخواهیم در آن بازاریابی کنیم که محصول یا خدمات خود را ارائه دهیم
    شخص بازاریاب باید با بازار موجود در حیطه کاری خود آشنایی داشته باشد
    زیر مجموعه های آن را بشناسد
    مشتری های آن را بشناسد و خیلی موارد ریز و درشت دیگر
    به نظر من همیشه باید بازار را کاملا برای شخص بازاریاب که چه شرایطی دارد چه امکانات و موانعی دارد معرفی کرد
    تا بازاریاب بدون هدف جلو نرود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *