Skip to main content

آموزش اصول بازاریابی، چیدمان فروشگاهی

By اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

آموزش اصول بازاریابی، چیدمان فروشگاهی

یکی از مباحث در آموزش اصول بازاریابی، مبحث چیدمان فروشگاهی است که می تواند بر رضایت مشتری اثر گذار باشد زیرا با داشتن چیدمان فروشگاهی مناسب می توان مشتری را به خرید دوباره از فروشگاه ترغیب کرد.در آموزش اصول بازاریابی، در ایران به تاثیر چیدمان فروشگاهی بر رضایت مشتری کم تر توجه می شود اما، ما در این مطلب با معرفی کتاب چیدمان فروشگاهی، بچین و بفروش شما را با تاثیر متقابل این دو موضوع بر یکدیگر بیشتر آشنا خواهیم کرد.

رضایت مشتری و چیدمان فروشگاهی

در یک فروشگاه یا مغازه نظم و انضباط و یا عناصر روحی و روانی می تواند ذهن مخاطب را نسبت به داشتن احساسی خوشایند از فروشگاه و خرید متمرکز کند این موارد در نهایت منجر به وفاداری یک مشتری می گردد و می تواند احساس رضایت ازخرید را در مشتری ایجاد کند. هنگامی که احساس رضایت در مشتری ایجاد شود، مشتری ترغیب می شود تا مجددا از فروشگاه مدنظر خرید کند و یا آن فروشگاه را به دوستان خود معرفی کند. تمامی این روند را می توان وابسته به همان نظم و انضباطی که ذکر کردیم و همچنین عناصر روحی و روانی در فروشگاه بدانیم که می توان آن را در چند کلمه خلاصه کرد:

چیدمان فروشگاهی: بنابراین می توان نتیجه گرفت که بسیار مهم است که محصول ها چگونه در قفسه ها چیده شود و یا اینکه نظم و ترتیب چیدمان عالی باشد. چیدمان مناسب و زیبا در هر فروشگاهی باعث می شود مشتری آسان تر به محصول مورد نظر خود دست یابد و به راحتی خرید کند. علاوه بر این موارد چیدمان اصولی و هدفمند بیانگر این است که ما به عنوان فروشنده به مشتری احترام می گذاریم و راحتی او برای ما مهم است! و القای این حس به مشتری به معنای دادن اطمینان به او و خرید مناسب و سود بیشتر است.

ضرب المثلی چینی می گوید: یک مرد بدون چهره خندان نباید مغاز های باز کند! و این ضرب المثل نشان می دهد که حتی کیفیت برخورد کارمندان شما با مشتری از عناصری است که باید در چیدمان فروشگاه و زیر مجموعه بصری آن لحاظ شود.

امروزه در آموزش اصول بازاریابی، در هر کجای دنیا این موضوع بسیار مهم است که بدانیم با داشتن یک چیدمان عالی می توانیم ارتباط بهتری با مشتری داشته باشیم و به هر میزان که این ارتباط محکم تر شود می تواند بر رضایت مشتری بیشتر تاثیر گذار باشد. در آموزش اصول بازاریابی هنگامی که رضایت مشتری تامین گردد او تمایل بیشتری به تکرار خرید از فروشگاه شما دارد و این ارتباط دایره وار بین چیدمان فروشگاه، رضایت مشتری و خرید مجدد می تواند بار ها و بار ها تکرار شود و سود مناسبی را عاید شما نماید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!